Články se štítkem: Automobilový průmysl

Návrat jedné české legendySpolupráce s EGAPem začala exporty na Balkán

Kopřivnická automobilka, známá pod značkou Tatra, se řadí mezi nejstarší automobilky světa. Funguje nepřetržitě od roku 1850 a bez nadsázky patří ve světě k nejznámějším českým značkám. Od března 2013 je společnost Tatra Trucks ve vlastnictví českých akcionářů a prošla restrukturalizací s cílem zefektivnit výrobu a prodej. A o tom, že tato restrukturalizace byla úspěšná, svědčí především 858 vozů vyrobených v roce 2015. Letos je v plánu vyrobit 1300 „tatrovek“ a v příštím roce by to mělo být dokonce 1700 vozů.

Štítky Automobilový průmysl, obranný průmysl, EGAP

číst celý článek

Nejistota je jedinou jistotou, kterou současný svět nabízí

„Automobilový sektor čekají zásadní změny, revoluci, jakou zažil například hudební průmysl, ale nečekám,“ říká šéf prodejů Volkswagen Group Martin Jahn. Ten mezi nejvýznamnější trendy současnosti řadí autonomní řízení a propojení vozů s internetem. Těm navzdory – nebo možná právě díky nim – se ale podle něj vztah lidí k individuální mobilitě měnit nebude. Na rozvíjejících se trzích je totiž auto stále symbolem statusu, na těch rozvinutých pak hraje výrobcům do karet demografie, myslí si Jahn.

Štítky Inovace, Trendy, Automobilový průmysl, USA

číst celý článek

Jak se malá jihočeská firmička stala partnerem evropských výrobců nákladních aut

thumbnail

K dobrému zvuku českých inovací ve světě přispěla v nedávné době rodinná firma Lešikar a její snímač otáček pro tachografy. Díky pilotnímu projektu EGAP a Technologické agentury ČR na podporu exportu výsledků výzkumu a vývoje se jí podařilo prosadit se mezi zahraničními výrobci nákladních aut a podstatně navýšit svůj vývoz. Nejen o tom jsme hovořili s předsedou představenstva společnosti Lešikar Jakubem Lešikarem.

Štítky Rodinná firma, Automobilový průmysl, Výzkum a vývoj, EGAP

číst celý článek

Zahýbou čínské automobilky světem jako v osmdesátých letech Japonci?

thumbnail

Čínský trh s automobily v prvním pololetí prudce šlápl na brzdu. Tříprocentní růst zaostává nejen za vývojem v předchozích letech, ale i za tím, co nahlásila dýchavičná Evropa. Navzdory tomu je čínský trh pro většinu světových automobilek nadále svatým grálem. Neměly by ale zapomínat na konkurenci, která jim v zemi draka roste. Za deset let by totiž už některé tamní firmy mohly být schopné postavit se zavedeným západním značkám čelem, říká Carol Tooze, která mimo jiné působila v managementu čínského zastoupení Volva a Jaguaru a nyní pracuje jako konzultantka pro evropské společnosti aktivní v Číně.

Štítky Čína, Automobilový průmysl

číst celý článek

Kdo by jen tušil, kam to ten mladý Toyoda dotáhne?!

Přestože sériově jsou automobily dnes již světoznámé japonské značky Toyota vyráběny až od roku 1936, první osobité vynálezy někdejších Toyodů opustily brány jejich továren už dávno předtím. A to přitom ví opravdu málokdo, že prapůvodní historie této ryze japonské rodinné firmy (dříve snad jen firmičky) sahá až do poloviny 19. století. Začalo to celé téměř pohádkově, vlastně jako v novozákonní bibli: i zde byl totiž na počátku tesař.

Štítky Automobilový průmysl, Japonsko

číst celý článek

České dopravní prostředky mají ve světě zvuk

thumbnail

Téměř třicet tisíc osobních vozů, pět tisíc autobusů, tisícovka trolejbusů a desítky tramvají jezdí v různých částech světa díky podpoře EGAP. Právě dopravní prostředky jsou jedním z velmi dobrých vývozních artiklů a ty se značkou Made in Czech Republic mají v řadě zemí vynikající renomé. Především výrobci autobusů, trolejbusů a tramvají porážejí v zakázkách blízkou i vzdálenou zahraniční konkurenci. V případě exportu do rizikovějších teritorií nebo u vývozu, kde je delší doba splatnosti, se pak bez pojištění od EGAP neobejdou.

Štítky Pojištění, Automobilový průmysl, Ázerbajdžán, Slovensko, Srbsko, Kazachstán, Indie, Rusko, EGAP

číst celý článek

Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.