Články se štítkem: Ekonomická diplomacie

Jiří Slavík: Čeští podnikatelé se konkurence nebojíPřipravujeme projekt pro malé a střední firmy

thumbnail

Spojené arabské emiráty (SAE) v posledních letech vystoupily ze stínu větších státních celků Arabského poloostrova a pro český export se staly po Izraeli druhým nejdůležitějším trhem v rámci celého regionu Blízkého východu. Na aktuální vývoj podnikatelského prostředí v SAE a podíl našich firem na velkorysých plánech na diverzifikaci jejich ekonomiky, dosud do značné míry závislé na příjmech z ropy a zemního plynu, jsme se zeptali velvyslance ČR v Abú Dhabí Jiřího Slavíka.

Štítky SAE, Ekonomická diplomacie, MZV

číst celý článek

Petr Chalupecký: Katar má zájem o smysluplné projekty napříč ekonomikouNové dohody slibují nové obchody

thumbnail

Pro Českou republiku představuje Katar stále významnějšího partnera jak v oblasti exportu uhlovodíkových komodit, tak díky diverzifikaci své ekonomiky ve prospěch oborů založených na inovacích, moderních technologiích, službách a vědě. Z pohledu jeho obchodních partnerů je důležitá katarská snaha o zatraktivnění soukromého sektoru podporou místních podnikatelů a vytvoření vstřícnějších podmínek pro zahraniční investory a společnosti. Na aktuální stav česko-katarských obchodních vztahů a potenciální příležitosti našich firem v této zemi jsme se zeptali velvyslance ČR v Dauhá Petra Chalupeckého.

Štítky Katar, Ekonomická diplomacie, MZV

číst celý článek

Srbsko: Alternativní cesta na východní trhy

thumbnail

Připomeňme si úvodem, že na počátku devadesátých let byla Jugoslávie mezi postkomunistickými zeměmi, jejíž součástí bylo také Srbsko, na cestě k transformaci v moderní tržní ekonomiku v podstatě nejdál. Její rozpad a válečné konflikty, které jej provázely, si vybraly krutou daň nejen na lidských životech, ale i na srbském hospodářství. Ztráty byly tak velké, že srbská ekonomika dosud nedosáhla úrovně z období před rozpadem.

Štítky Srbsko, Ekonomická diplomacie, MZV

číst celý článek

Bosna a Hercegovina: Nepropásněte šance spojené s novým plánem na rozvoj venkova

thumbnail

Země bohatá na přírodní krásy a kulturní dědictví není jen lahůdkou pro turisty. Meziroční dvouciferný růst hodnoty vývozu České republiky, která vloni činila téměř 145 milionů eur, svědčí nejen o obchodních příležitostech, ale i o platících odběratelích. Prostor pro investice je vzhledem k riziku podle údajů OECD silně limitován. Značné potřeby se tedy země snaží řešit převážně ze zdrojů dárcovských zemí a mezinárodních finančních institucí a organizací. V této oblasti se dlouhodobě angažuje také Česká republika. Zejména Program rozvojového partnerství pro soukromý sektor v gesci České rozvojové agentury je velmi dobrým instrumentem, jak podpořit úsilí českých firem o místní trh. Obchodní příležitosti, které stojí za větší pozornost privátního sektoru, se nalézají hlavně v zemědělství, potravinářství a obnovitelných zdrojích energií.

Štítky Bosna a Hercegovina, Ekonomická diplomacie, MZV

číst celý článek

Makedonie: Zahraniční investoři se tu hýčkají

thumbnail

Vnitrozemský stát o rozloze dvojnásobku Středočeského kraje je u nás většinou známý jen jako malebná tranzitní země na cestě do Řecka. České podnikatele však může příjemně překvapit. I když se jejich zájem zatím soustředí víc na „známější“ balkánské země, jako je Chorvatsko, Rumunsko nebo Bulharsko, neměli by jednu z deseti nejslabších evropských ekonomik minout. I tam lze podobně jako jinde na Balkáně v příštích letech očekávat výrazný rozvoj infrastruktury a růst kupní síly.

Štítky Makedonie, Ekonomická diplomacie, MZV

číst celý článek

Povýšenost se v obchodě nevyplácíZ Thajska si domů vozím pozitivní energii

thumbnail

Když jste hodně dobří, nevyplatí se nosit nos nahoru. A v Asii to platí dvojnásob. „Do Linetu jsem nastoupil jako manažer pro Asii právě v době, kdy začal náš klíčový konkurent, americký Hill-Rom, ustupovat ze svých pozic. Měl pocit uspokojení a neporazitelnosti, podcenil dobře fungující poprodejní servis a ztratil respekt vůči lokálním partnerům, což vyústilo v zásadní změnu jeho distribuční politiky,“ vzpomíná na rok 2015 regionální manažer pro jihovýchodní Asii a Pacifik společnosti Linet Jiří Mlch.

Štítky Thajsko, jihovýchodní Asie, Zdravotnická technika, Ekonomická diplomacie

číst celý článek

Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.