Články se štítkem: Startupy

Silicon Valley prochází transformacíPro české start-upy je však stále relevantní

thumbnail

Ač je ekonomika Kalifornie velmi diverzifikovaná, její světový význam definuje zejména několik lokalizovaných sektorů. Tak jako je Los Angeles neodmyslitelně spjato s kreativním průmyslem, který zaměstnává 12 % místní pracovní síly, sever Kalifornie definují technologie. Ty tvoří pětinu celkové ekonomické hodnoty vyprodukované ve státě. V absolutních číslech jde o částku 520 miliard dolarů, která představuje více než čtvrtinu veškeré technologické produkce v USA. Zejména oblast Sanfranciského zálivu je světově proslulá jako globální centrum inovací i domov největšího startupového ekosystému světa – Silicon Valley.

Štítky Exportní šance, Kalifornie, Silicon Valley, Startupy

číst celý článek

Patrik Reichl: Česko má obrovský kreativní potenciálJeho úspěch se rodí v obcích a regionech

thumbnail

Představitelé tuzemských firem, s nimiž v rámci přípravy TRADE NEWS často hovoříme, si občas mezi řádky povzdechnou, že najít ve státní správě srdcaře zapáleného pro podporu podnikání, který má navíc kontakt s realitou, není úplně samozřejmé. Generální ředitel CzechInvestu Patrik Reichl by se jim nejspíš líbil. Je to praktik, který mluví i jedná přímo, a podle jeho slov ho prostě baví, že může pomáhat lidem. „Máme krásnou práci. Pomáháme podnikatelům, aby rostli, ale některým také, aby přežili nelehké období. To mě hřeje u srdce.“

Štítky CzechInvest, Investice, Startupy, MSP

číst celý článek

Jak žijí německé start-upyAktuální trendy a možnosti podpory

thumbnail

Digitální transformace a podpora start-upů představují – společně s odvrácením klimatické hrozby – jedno z hlavních témat německé hospodářské politiky a společenského rozvoje. Podpora nových nápadů a jejich uvádění na trh přitahuje velkou mediální pozornost a finanční zdroje nejen soukromých investorů, ale i veřejných rozpočtů.

Štítky Německo, Startupy, CzechInvest

číst celý článek

Jak si udržet startupový entuziasmus?

thumbnail

Když se řekne start-up, nejspíš si představíte jednoho nebo pár nadšenců, kteří věří nějaké myšlence a snaží se ji uvést do života. Velkým hnacím motorem bývá to, že vidí, jak jejich nápad může potenciálním klientům v určitém ohledu pomoct, pobavit je nebo jim jiným způsobem zpříjemnit život. Díky této motivaci zdolávají první nemalé překážky spojené se začátky podnikání. V mnoha případech se ale tohle nadšení pro věc poté, co firma vyroste, úplně vytratí. Vypozorovali jsme dva hlavní důvody, proč se to děje.

Štítky Startupy, Performia

číst celý článek

Korporátní banka s entuziasmem start-upuBudoucnost, nebo chiméra?

thumbnail

Ještě před nedlouhou dobou banky těžko nacházely s technologickými start-upy společnou řeč a byly k nim převážně skeptické. Znamenaly pro ně rizikovou investici. Co se změnilo? Proč jim nyní spolupráce s nimi za to riziko stojí? A co z toho mají start-upy? O tom jsme si povídali s Davidem Formánkem, členem představenstva Komerční banky zodpovědným za investiční a korporátní bankovnictví.

Štítky Startupy, Fintechy, KB

číst celý článek

Do Silicon Valley jako můra za světlemDavid Miklas a Ondřej Homola radí, jak se neztratit ve startupovém světě

thumbnail

Před osmi lety využili Ondřej Homola (Corinth) a později David Miklas (DO-IT, be3D) tříměsíční program CzechInvestu CzechAccelerator. Odjeli do Silicon Valley, aby si ověřili svůj byznys. Byli jedni z prvních českých podnikatelů, které agentura CzechInvest svým novým programem podpořila. Jak přiznávají, na expanzi se příliš nepřipravili, ale chtěli mluvit s těmi nejlepšími v oboru. S pomocí mentorů a lokálních expertů si postupně nastavili strategii a cíl. Podle všeho se jim ho podařilo dosáhnout – dnes stojí za řadou úspěšných projektů například v oblasti IT a 3D tisku. Navíc se sami stali mentory CzechInvestu a své zkušenosti předávají další startupové generaci v programu CzechStarter. V rozhovoru jsme si povídali o inspiraci, chybách v podnikání i o tom, kdy se vyplatí jet do Silicon Valley.

Štítky Startupy, CzechInvest, USA

číst celý článek

Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.