V Mailstepu, české logistické společnosti, která je na trhu již třicet let, postupujeme ve své zahraniční expanzi. Se silným investorem v zádech plánujeme v horizontu tří let vybudovat evropskou fulfillmentovou síť, v jejímž rámci budeme schopni do každé země v Evropě doručit objednávku do druhého dne. Z finálního výběru několika zemí, ve kterých jsme zvažovali během letošního roku vybudovat pobočku Mailstepu, vyhrála Itálie.
V tamní trh věříme – Itálie nabízí velký a dynamický e-commerce prostor s množstvím e-shopů v segmentech, jež nás zajímají. Vidíme, že fulfillment, tedy komplexní zajišťování řetězce služeb od příjmu a skladování zboží až po pickování, balení, odesílání zákazníkům a vyřizování vratek, je služba, která se zde teprve vytváří, a my chceme být u toho. Ve fulfillmentu jsou v Itálii historicky angažované „legacy“ logistické firmy s dlouholetou historií, zatímco mladé technologické firmy na tamní trh přicházejí až poslední dobou. Italský trh je natolik velký, aby poskytl prostor pro více hráčů.
Pod brandem mailship jsme nedaleko Milána ve strategické lokaci zajistili moderní sklad o velikosti cca 6000 metrů čtverečních a nově vytvořený italský tým již oslovuje první e-shopy. Objevujeme specifika zdejšího trhu a vytváříme si know-how pro další země. Máme zde velké ambice a je možné, že tu během několika let budeme chtít růst o další logistickou halu.
Kromě Itálie máme velké plány i v jiných zemích Evropy. V některých budeme po italském vzoru růst organicky, v jiných vyhledáváme akviziční příležitosti. Příští rok bychom rádi organicky spustili provoz alespoň ve dvou dalších. Zajímá vás, jak se českému leaderovi ve fulfillmentu bude dařit v zahraničí? Sledujte nás!
Téměř 80 % firem (77 %) ve střední Evropě zaznamenalo konkrétní preference zákazníků nebo tržní trendy, které naznačují rostoucí poptávku po udržitelných produktech, službách nebo dodavatelských řetězcích. Vyplynulo to z průzkumu zaměřeného na udržitelnost dodavatelských řetězců, který vydala poradensko-technologická společnost Deloitte. Polovina firem navíc uvedla, že na tuto poptávku či preference aktivně reaguje.
Jaké jsou klíčové technologie a směry v inovacích a co si malé a střední podniky (MSP) myslí o udržitelnosti, obnovitelných zdrojích energie a elektromobilitě? Tyto informace přinesl dubnový průzkum agentury Ipsos pro AMSP ČR.
Vážené čtenářky, vážení čtenáři, srdečně vás zdravím jménem našeho velvyslanectví z Paříže, která se nyní probouzí do jara a žije přípravami na letní olympijské hry, jež bude brzy hostit už potřetí v historii.
„Gratuluji vám k tomuto opravdu výjimečnému ocenění. Opět se ukázalo, že i v dnešní době, kdy to tištěné publikace nemají jednoduché, se kvalita vyplácí a je po zásluze odměněna.“
Prof. Hermann Simon, přední světový odborník na podnikové strategie, marketing a tvorbu cen
Exportní trhy
Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.