České tramvaje za 1,5 miliardy jezdí v RizeZakázku Škoda Group pojistil EGAP

Text Jan Černý Foto archiv Škoda Group Publikováno
thumbnail Lotyšsko

Dvacet tramvajových souprav vyrobených tuzemskou skupinou Škoda už je zapojeno do provozu v Rize, hlavním městě Lotyšska. Zakázku českého výrobce za zhruba 1,5 miliardy korun pojistil EGAP. Pojišťovna nyní s firmou jedná také o pojištění vývozu náhradních dílů k dodaným tramvajím. Úvěr financující dodávku tramvají poskytla Česká spořitelna.

„Uzavřením tohoto kontraktu se potvrzuje, že naše výrobky jsou kvalitní a naši stávající zákazníci jsou s nimi spokojeni. Svědčí o tom nejen dvacet vozidel pro Rigu, ale i další zakázky. Vyrábíme tramvaje pro třináct evropských měst v Německu nebo Finsku,“ říká Martin Oravec, CFO Škoda Group.

Vozový park dopravního podniku lotyšské metropole zahrnuje zhruba 190 tramvají, které obsluhují devět linek napříč celým městem. Většina jich byla vyrobena převážně v bývalém Československu, a právě tyto vozy nyní nahrazuje nová generace souprav. I ty ovšem budou potřebovat servis a dodávku náhradních dílů české výroby.

„Škoda Group patří mezi špičku firem v oboru dopravního strojírenství a je také zároveň významným zaměstnavatelem hned v několika regionech Česka. Nyní jednáme o parametrech pojištění úvěru na dodávku náhradních dílů,“ doplňuje předseda představenstva EGAPu Jan Procházka. V minulosti EGAP pojistil vývoz elektrických železničních vagonů Škody Group na Slovensko a před dvěma lety vystavil firmě záruky Covid Plus.

Vozidla pro Rigu jsou stoprocentně nízkopodlažní s rozchodem 1524mm, širším, než je v Praze, a plně klimatizované i v prostoru pro cestující. Vnější design je v typickém modro-bílém barevném provedení rižského dopravního podniku. Vozy mají optimalizovaný pohon přiměřený rovinatému charakteru města, výtah umožňující nakládku invalidního vozíku z úrovně vozovky, systém počítání cestujících, automat na prodej několika druhů jízdenek, moderní informační systém pro cestující a další. Tramvaje jsou vyrobeny z kvalitních materiálů, protože jedním z požadavků zákazníka bylo provozovat je při teplotách od +40 °C až do -40 °C. Tramvaj v tříčlánkovém provedení pojme 258 stojících a 60 sedících cestujících.

Text: Jan Černý

Foto: archiv Škoda Group

Celý článek si přečtěte v tištěné verzi TRADE NEWS 5 / 2022 na straně 73.

Štítky Lotyšsko, EGAP

Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.