Žáci základních škol. To je ještě zájmově nevyhraněná věková skupina, v níž je možné vzbudit zájem o technické obory. Myšlenka, jak nadání a tvořivost dětí podpořit a rozvinout a v budoucnu v nich získat kvalitní pracovníky, vrtala léta nezávisle na sobě hlavou manažerům některých místních firem a projevovala se nekoordinovaným sponzoringem. A tak slovo dalo slovo a v roce 2017 získala idea konkrétní podobu v mediálně známé soutěži Microtela organizované Společenstvím firem Lanškrounska.
Štítky
Firmy a školy,
Nové technologie,
Vzdělávání
číst celý článek
Aktuální data napovídají, že americká ekonomika má víc důvodů k optimismu než ekonomiky členů EU. Znamená to i víc příležitostí pro české exportéry. Jaké podmínky je na americkém trhu čekají a čím jim může být nápomocen český stát, jsme se zeptali ředitele zahraniční kanceláře CzechTrade v USA Luboše Matějky.
Štítky
USA,
CzechTrade
číst celý článek
S nástupem tržní ekonomiky na začátku devadesátých let se dokořán otevřel prostor pro podnikavost a technický um českých inženýrů. Současně docházelo k zásadní proměně ekonomického myšlení. O produktové struktuře výrobce začal rozhodovat zákazník. Rodinné firmy rostly jako houby po dešti, ale v těžké zahraniční konkurenci nejlépe obstály ty s jasnou vizí, vlastními finálními produkty a vývojovým zázemím.
Štítky
Strojírenství,
USA,
digitalizace
číst celý článek
With the return of market economy after 1989, there was suddenly a lot of room for the entrepreneurial spirit and technical skill of Czech engineers. Along with that, a fundamental transformation of economic thinking was taking place, with customers now being an important factor in companies’ decisions on their product range. Family businesses were mushrooming, but only those with a clear vision and their own final products and development base were competing successfully with foreign companies newly entering the Czech market.
číst celý článek
Jen přímý vývoz ČR do Latinské Ameriky dosahuje již 40 miliard korun. „Pandemie odhalila v globálních dodavatelských řetězcích slabiny, jichž mohou české firmy využít i ve vzdálených mimoevropských teritoriích,“ říká Jiří Jílek, ředitel regionálního centra pro Latinskou Ameriku agentury CzechTrade a zahraniční kanceláře v Chile. Probírali jsme s ním šance českých firem v iberoamerickém regionu.
Štítky
Latinská Amerika,
Chile,
CzechTrade
číst celý článek
Světová mapa obchodních příležitostí se rychle mění a stále více českých firem hledá uplatnění pro svou produkci i na vzdálenějších teritoriích. Svým dobrým jménem tam pro ně vytváří startovací pozici také naše věda. S profesorem Bohumírem Janským, objevitelem pramenů Amazonky, jsme si povídali o dopadech změn klimatu nejen na obyvatele Latinské Ameriky, připravovaných rozvojových projektech českých hydrologů a geologů a historii a současnosti českého byznysu na latinskoamerických trzích.
Štítky
Environment,
Peru,
Latinská Amerika
číst celý článek