Odemkněte si s BankID cestu k novému byznysu

Text Jakub Vlček Publikováno

Pokud poskytujete internetové služby firmám či fyzickým osobám a v rámci vaší online klientské zóny mohou zákazníci uzavírat nové či měnit stávající služby, pak se vyplatí uvažovat o bankovní identitě. Usnadní vám (nejen) proces ověřování identity vašich klientů, ale stane se vítaným a bezpečným pomocníkem.

BankID se představuje

Bankovní identita neboli služba BankID je jednotnou elektronickou platformou, se kterou přišly banky na počátku letošního roku. Ta umožňuje klientům ověřit prostřednictvím banky svoji totožnost stejným způsobem, jakým se přihlašují do svého internetového bankovnictví. Tato metoda ověření je další státem uznávanou identifikační metodou.

Po ověření tak klienti mohou přistupovat prostřednictvím rozcestníku Portálu občana k online službám veřejné správy. BankID tak posloužilo při daňovém přiznání, sčítání obyvatel či jeho prostřednictvím lze administrovat COVID certifikáty.

Pomocník pro firemní klientelu

Daleko zajímavější je ale BankID právě pro vás, soukromé firmy. Zejména ty, které disponují klientskými zónami pro online obsluhu svých zákazníků či potřebují v rámci svého byznysu klienta identifikovat, respektive ověřovat při uzavírání obchodního vztahu. To vše včetně elektronického podepisování smluv či dokumentů na úrovni zaručeného podpisu.

Hlavním benefitem pro vás i vám podobné firmy je, že se již nemusíte trápit s administrativou spojenou s registrací nebo ověřováním identity svých zákazníků. V důsledku toho ušetříte čas a peníze nejen svým zákazníkům, ale i své firmě. Díky BankID můžete navíc nabízet čerpání svých online služeb šesti milionům klientů s jistotou, že víte, s kým jednáte. Přesně tolik je totiž v ČR klientů bank, kteří tak mohou BankID ve svém internetovém či mobilním bankovnictví využívat.

BankID firmě uleví i vydělá

Je-li třeba v rámci vašich firemních procesů ověřovat totožnost zákazníků, vyplňovat formuláře či smlouvy, pak rozhodně stojí za pozornost zajímat se o tuto službu. Do vašeho byznysu může přinést nejen důvěryhodnou a bezpečnou metodu pro jednoznačnou identifikaci klientů, ale tento proces výrazně usnadní a sníží také množství podvodů. S BankID je totiž možné ověřit totožnost zákazníka až na úrovni požadavků zákona o praní špinavých peněz (tzv. AML).

BankID navíc umožňuje automatické vyplnění ověřených údajů zákazníka, což snižuje počet případů nedokončených smluv či odchodů z formuláře. Šance na uzavření smlouvy se zvyšuje až o 30 %. Poslední novinkou je, že prostřednictvím BankID lze rychle provést i online podpis zákaznické smlouvy.

Text: Jakub Vlček, manažer pro Bankovní identitu v Komerční bance

Celý článek si přečtěte v tištěné verzi TRADE NEWS 5 / 2021 na straně 57.

Štítky Bankovní identita, KB

Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.