36 000 000. Tolik vloží E.ON do rozvoje elektromobility v ČR

Text E.ON Foto Archiv E.ON Publikováno

V příštích letech byste měli na českých silnicích vidět stále častěji elektromobily a automobily na alternativní paliva. K dosažení tohoto cíle, který bude mít pozitivní dopady nejen na naše životní prostředí, ale měl by také snížit závislost České republiky na ropě, má pomoci i národní akční plán čisté mobility. Ve výsledku však bude záležet hlavně na každém z nás. S velkorysým projektem v objemu 36 milionů korun přichází společnost E.ON Česká republika, která začíná s výstavbou sítě dobíjecích stanic pro vozidla na elektrický pohon. Právě omezená délka dojezdu totiž nejvíc limituje jejich širší využití.

„Projekt Fast-E, jak jsme jej nazvali, je financován z fondů Evropské unie a má za cíl vytvořit ze současných ostrovních řešení systematickou, spojenou a rychle dobíjecí infrastrukturu pro dopravní prostředky poháněné elektřinou,“ říká předseda představenstva E.ON Czech Holding Michael Fehn. E.ON si podle něj dal za cíl pokrýt sítí rychlodobíjecích stanic hlavní dálniční tahy na území České republiky nejpozději do konce roku 2017.

Své elektrické auto nabijete za půl hodiny

Projekt Fast-E počítá s výstavbou minimálně patnácti nových stanic, na nichž půjde dobít elektromobil během třiceti minut. E.ON je chce umístit na dobře přístupných a dopravně vytížených stávajících čerpacích stanicích. Jejich instalace zajistí, že Česká republika bude propojena v dobíjecí infrastruktuře s dalšími evropskými zeměmi. I proto bylo v rámci tohoto projektu vytvořeno konsorcium, jehož se účastní subjekty ze Slovenska, Německa a Belgie. „Cestování Evropou bude s e-dopravními prostředky opět značně jednodušší a skupina E.ON Czech přispěje k tomu, aby splnila svůj slib, tedy převzít vedoucí roli mezi energetickými podniky v oblasti energeticky efektivních opatření,“ doplňuje Michael Fehn.

Rychlodobíjecí stanice umožní nabíjení všech běžných typů elektromobilů. „Stanice budou vybaveny třemi typy konektorů, které v současné době využívá naprostá většina elektromobilů dostupných na trhu. Rychlé nabíjení je možné formou stejnosměrného proudu nebo formou střídavého proudu. Stanice umožňují paralelní dobíjení dvou automobilů najednou – jednoho na stejnosměrný a jednoho na střídavý proud,“ upřesňuje technické detaily Robert Vinický, který je členem týmu, jenž projekt v E.ONu inicioval.

E.ON prosazuje e-mobilitu dlouhodobě

Společnost E.ON, jeden z největších propagátorů tzv. e-mobility v České republice, má s vozidly poháněnými elektřinou veliké zkušenosti, přičemž o některých jste se mohli dozvědět i ze stránek TRADE NEWS. Svou první dobíjecí stanici otevřela už v roce 2010 v brněnském nákupním centru Vaňkovka, od té doby jich zprovoznila mnoho po celé republice.

E.ON zároveň během těchto let zprostředkoval bezplatné zapůjčení desítek elektromobilů různým organizacím, namátkou můžeme jmenovat pražskou záchrannou službu, pražskou zoologickou zahradu, kompletní elektropark včetně dobíjecí stanice funguje na brněnském letišti v Tuřanech, elektromobily od E.ONu využívají velké podniky, na elektroskútrech zase pro změnu vyrážejí do terénu městští strážníci v Brně, Českých Budějovicích nebo Českém Krumlově, v rekreačních střediscích na jižní Moravě či v jižních Čechách využívají turisté desítky elektrických kol.

„Cílem tohoto dlouhodobého projektu je podpora měst a obcí k dosažení ambiciózních cílů v oblasti snižování emisí oxidu uhličitého,“ dodává k tomu mluvčí společnosti E.ON Vladimír Vácha.

Celý článek si přečtěte v tištěné verzi TRADE NEWS 1 / 2016 na straně 50—51.

Štítky E, ON, Elektromobily

Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.