Online nakupování se stalo jakousi nutností každodenního života a díky tomu internetové obchody hlásí enormní nárůst. Tuto skutečnost může potvrdit firma Ergotep, která poskytuje více než dvanáct let komplexní služby pro e-shopy. Pyšní se nejen počtem odeslaných objednávek, ale také svými zaměstnanci, kteří tuto firmu utvářejí i přes svůj zdravotní hendikep. Povídáme si o tom s obchodním ředitelem Milanem Reslem.
Je zřejmé, že vaše firma si opravdu zakládá na tom, jak přistupuje ke každému zaměstnanci.
Přesně tak. Záleží nám na individuálním profesním růstu každého z nich, poněvadž jak dalece se dokážou posunout, tak dalece dokáže růst i náš business a schopnost udržet potřebnou kvalitu v konkurenčním boji. Tato vize má v oblasti sociálního podnikání podstatně větší váhu a vytváří kompletní filozofii naší firmy. Vidíme potenciál v lidech, který jiní nevidí, a pečlivě vybíráme vhodné pracovní pozice, které jim sedí. Jsme si moc dobře vědomi, že většinu našich zaměstnanců potkal nelehký životní osud v podobě hendikepu. A jsme hrdí na to, jak se s tímto břemenem dokážou ve svém profesním i osobním životě s noblesou vypořádat a odvádět kvalitní výkon. Ke každému zaměstnanci přistupujeme individuálně a respektujeme jej, s mnoha z nich nás pojí přátelství. Společně tvoříme silný příběh, který nás spojuje.
Představte tedy čtenářům TRADE NEWS Ergotep. Kdy vznikl a čím přesně se zabývá?
Ergotep úspěšně podniká od roku 2003, poskytujeme širokou škálu služeb. Přes vzdělávání, motivační programy pro zaměstnance, budování a řízení maloobchodních prodejen až po zpracovávání dokladů pro bankovní sektor. Tou hlavní službou je ovšem samotný fulfillment neboli komplexní služby pro e-shopy. Hlavní myšlenkou bylo a je mít dlouhodobý a udržitelný obchodní model a dát šanci lidem, kteří mají nelehký osud v podobě zdravotního hendikepu.
Co vše spadá do fulfillmentu?
Do těchto služeb spadá například tvorba a následná administrace e-shopů, reverzní a skladová logistika, distribuce zboží a doprava – ať už vlastní nebo externí. Zákazníci se na nás mohou obrátit s jakýmkoliv dotazem, jelikož zákaznickou linku máme v provozu 12 hodin denně 7 dní v týdnu. V neposlední řadě řešíme také vratky a případné reklamace.
Zaměstnáváte osoby se zdravotním postižením, limituje vás to nějak?
Nelimituje. Naopak, všechny nás to obohacuje a lidsky posouvá k novému myšlení, jinému druhu řízení lidského potenciálu, novým výrobním procesům a úpravám pracovního prostředí. S každým zaměstnancem citlivě vybíráme jeho pozici tak, aby v pracovním režimu měl co největší komfort. Bouráme předsudky a ukazujeme společnosti, že podnikat se dá i tímto přístupem.
Kolik má firma zaměstnanců?
Zaměstnáváme více než 80 % pracovníků se zdravotním omezením. Ve firmě aktuálně působí přes 330 zaměstnanců.
A kolik denně zabalíte objednávek?
Záleží na tom, v jakém daném období se nacházíme, ale v průměru denně odešleme přes 1600 objednávek.
To je opravdu značné množství. Jak velké jsou vaše skladové prostory?
Momentálně disponujeme kapacitou přes 6000 metrů čtverečních skladových prostor v Proseči, Otradově a Havlíčkově Brodě, kde máme k dispozici automatickou linku. Skladové zásoby si vozíme převážně vlastní dopravou, případně využijeme naše nasmlouvané logistické partnery. Když budu mluvit řečí čísel, tak za rok 2020 jsme najeli přes půl milionu kilometrů a převezli 960 tun zboží.
S jakými obchodními partnery například spolupracujete?
Zakládáme si na dlouhodobé a férové spolupráci se společnou vizí a dodržením rozvoje společenského podnikání. V oblasti e-shopů spolupracujeme již řadu let se známými značkami, jako je Tescoma, Vileda či Hamé. V oblasti motivačního programu a back office operacích dlouhodobě spolupracujeme s finanční skupinou ČSOB.
Jak jste zvládli chod v rámci pandemické situace?
Díky skvělé práci našich zaměstnanců, podpoře celé firmy a řady brigádníků jsme nelehké období zvládli se ctí a s pozitivním kvalitativním i hospodářským výsledkem. Za loňský rok jsme zaznamenali historicky rekordní počet objednávek, to znamená navýšení o 110 procent.
A co plánujete do budoucna?
Plánů máme opravdu mnoho, základem je pokračovat v realizovaných projektech, hledat nové výzvy a příležitosti, kde určitě za zmínku stojí e-shop Nakup na Dobro, který připravujeme ve spolupráci s Asociací společenské odpovědnosti. Dále rozšiřujeme naše obchodní aktivity směrem do zahraničí, ale nezapomínáme ani na naše zaměstnance, jimž zlepšujeme pracovní podmínky. V neposlední řadě se chceme posouvat technologickým směrem a zřizujeme nové skladovací prostory.
Text: Josef Žabka
Foto: archiv Ergotepu