V uplynulých dnech došlo k dalším jednáním mezi zástupci AMSP ČR a velvyslanci mimoevropských zemí, které jsou pro naše vývozce perspektivními destinacemi.
Exportní cena DHL Unicredit vyhlásila již 17. ročník. Tuzemské firmy, které jsou úspěšné na zahraničních trzích, mají jako každoročně možnost porovnat své úspěchy v kategoriích Malá společnost a Středně velká společnost.
V posledních měsících absolvovala AMSP ČR jednání se všemi rozhodujícími ministry a v jejich rámci byl dohodnut tzv. Jízdní řád kroků zabezpečující požadavky podnikatelského sektoru a současně respektující evropské směrnice podpory malých a středních podniků.
Z tvrzení „Podporujeme malé a střední podniky“ se začíná stávat celospolečenské klišé, které se AMSP ČR jako vedoucí organizace hájící zájmy českých malých firem rozhodla rázně změnit.
Truhlář, který vyrábí hračky pro dětský domov bez nároku na odměnu, nebo provozovatel restaurace, co pravidelně rozdává jídlo bezdomovcům. Právě takové podnikatele chce ocenit soutěž MAKRO Dobrý podnikatel 2014. Je určena pro firmy do 30 zaměstnanců, které se angažují v rámci CSR. Ty se mohou na webových stránkách www.dobrypodnikatel.cz přihlásit až do 30. června. Vítěz, o němž rozhodne odborná porota, získá 100 000 korun. Partnerem a odborným garantem akce je AMSP ČR.
Podpora řemesel v ČR je v žalostném stavu. Ačkoliv je kvalitní řemeslo základem infrastruktury a vizitkou regionů, diskuze o něm je velmi povrchní a neodborná. Zatímco v okolních zemích má řemeslo neoddiskutovatelné společenské postavení, u nás se polemika zužuje pouze na ekonomické faktory, založené na tzv. paušálech a práci na švarcsystém.
Dvouměsíčník o obchodu a exportu TRADE NEWS, který vydává společnost ANTECOM již třetí sezonu jako magazín Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR, získal nejvyšší ocenění v soutěži Zlatý středník 2013. Ve své kategorii Nejlepší B2B časopis a noviny se stal absolutním vítězem.
Téměř 80 % firem (77 %) ve střední Evropě zaznamenalo konkrétní preference zákazníků nebo tržní trendy, které naznačují rostoucí poptávku po udržitelných produktech, službách nebo dodavatelských řetězcích. Vyplynulo to z průzkumu zaměřeného na udržitelnost dodavatelských řetězců, který vydala poradensko-technologická společnost Deloitte. Polovina firem navíc uvedla, že na tuto poptávku či preference aktivně reaguje.
Jaké jsou klíčové technologie a směry v inovacích a co si malé a střední podniky (MSP) myslí o udržitelnosti, obnovitelných zdrojích energie a elektromobilitě? Tyto informace přinesl dubnový průzkum agentury Ipsos pro AMSP ČR.
Vážené čtenářky, vážení čtenáři, srdečně vás zdravím jménem našeho velvyslanectví z Paříže, která se nyní probouzí do jara a žije přípravami na letní olympijské hry, jež bude brzy hostit už potřetí v historii.
„Gratuluji vám k tomuto opravdu výjimečnému ocenění. Opět se ukázalo, že i v dnešní době, kdy to tištěné publikace nemají jednoduché, se kvalita vyplácí a je po zásluze odměněna.“
Prof. Hermann Simon, přední světový odborník na podnikové strategie, marketing a tvorbu cen
Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.