Simplea Point = Partners expandují na Slovensko

Text Martina Hošková Foto archiv Simpley Publikováno

Skupina Partners zahajuje zahraniční expanzi a jejím prvním krokem je Slovensko, kde bude působit pod značkou Simplea. Ta v srpnu získala licenci Slovenské národní banky a do konce roku začne klientům nabízet své služby, a to prostřednictvím postupně budované sítě kamenných franšízových poboček, tzv. Simplea Pointů, obdoby českých Partners Marketů. Za první rok jich plánuje vybudovat padesát, v průměru s pěti zaměstnanci na pobočku. Hovořili jsme o tom s Peterem Michajlovem, který stojí v čele rozvoje skupiny Simplea na Slovensku.

V České republice již v rámci skupiny Partners dva roky funguje jako její dceřiná společnost Simplea pojišťovna, která nabízí produkty nízkonákladového rizikového životního pojištění. Na Slovensku ale bude značka Simplea zastřešovat veškeré aktivity finanční skupiny Partners na tomto trhu. V čem spatřujete přednosti tohoto řešení?

V České republice je Partners dlouhodobě budovaná a všeobecně známá značka. V zahraničí je to ale jiné a my jsme hledali nový, jednoduchý a mezinárodně srozumitelný brand, který reprezentuje naše hodnoty, misi a vizi, a zároveň je moderní a univerzální napříč naší produktovou a servisní nabídkou. Na podzim roku 2020 jsme novou značku na Slovensku otestovali a výsledkem bylo finální rozhodnutí o značce Simplea jako skupinovém brandu pro naše aktivity mimo ČR. V případě Slovenska samozřejmě hrálo důležitou roli i to, že tam společnost s podobným názvem jako Partners již funguje, a my nechceme klienty mást podobností našich značek. Simplea toto všechno splňuje a řeší.

Správné načasování je při vstupu na nový trh klíčové. Proč jste zvolili právě tuto chvíli?

Slovenský trh finančního zprostředkování se totiž právě nyní nachází na pomyslném rozcestí. Digitalizace a stále silnější regulace trh profesionalizují a nutí distributory i producenty produktů ke změnám. Zmíním například postupný odklon od často nevýhodného investičního životního pojištění a jeho nahrazení nízkonákladovým rizikovým životním pojištěním a samostatnými kvalitními nízkonákladovými investičními produkty nebo zavádění kmenotvornosti, kdy poradce svoji práci nedělá pro jednorázový výdělek, ale je hodnocen za dlouhodobou a pravidelnou péči o klienta zejména v oblasti krytí rizik a investic.

Tím vším jsme si v Česku již dávno prošli. Dnes podobné trendy vidíme na Slovensku a logicky chceme být s našimi řešeními aktivně u toho.

Stojíte v čele ambiciózního projektu, důležitého pro celou skupinu Partners. Jaká byla vaše cesta do čela slovenské Simpley a jak tuto zkušenost vnímáte?

Do Partners jsem přišel začátkem roku 2020 po svém návratu z Mnichova, kde jsem pro skupinu PPF stavěl německou sestru Air Bank pod názvem Velvon. Hlavním důvodem, proč jsem výzvu Petra Borkovce přijal, byl zcela unikátní obchodní model nově vznikající poradenské Partners Banky, kterou v Praze stavíme pro český a později i slovenský trh a ve které z pozice člena představenstva zodpovídám za komplexní klientskou propozici, digitální kanály a zejména úvěrové produkty.

Expanze skupiny Partners na Slovensko (a později i na další trhy) je v širším kontextu součástí této vnitřní expanze skupiny samotné a rád jsem tuto výzvu přijal. Je ale nutno říct, že to není one man show a pro Slovensko máme postavený skvělý tým, složený dnes již z desítek kolegů ze všech důležitých oblastí, především rozvoje a řízení obchodu a informačních technologií.

Jaké služby a produkty bude Simplea na Slovensku nabízet?

Na Slovensko přinášíme to nejlepší, co jsme za čtrnáct let vybudovali v ČR. Vlastní technologie podporující práci našich konzultantů, silnou obchodní a manažerskou podporu senior partnerů, unikátní model franšízových poradenských poboček Simplea Point, pojištění od Simplea Poisťovne, vlastní podílové fondy a investiční strategie od Simplea Investície a taky nemovitostní fond Trigea. Rádi bychom vše měli na Slovensku do konce tohoto roku.

Naším unikátním know-how jsou franšízy, ale i poradenské kanceláře pod názvem Family Banker Office a máme s nimi na Slovensku velké plány. Pro budování této větve byznysu již máme „na palubě“ sedm z plánovaných deseti master franšízantů, lídrů jednotlivých regionů s odpovědností za rozvoj a řízení sítě franšízových poboček. Vedle toho ale dáváme šanci i kvalitně řízené kariérní struktuře, znovu za striktních podmínek, co se vzdělávání a kvality poskytovaných služeb týče. Tyto dva obchodní modely dokážou vedle sebe fungovat velmi efektivně a vzájemně využívat obchodních i personálních synergií.

Text: Martina Hošková

Foto: archiv Simpley

Celý článek si přečtěte v tištěné verzi TRADE NEWS 4 / 2021 na straně 72-73.

Štítky Slovensko, Partners, Simplea

Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.