Ondřej Svoboda: S harmonickými vztahy přichází i prosperita firmy

Text Věra Vortelová Foto archiv Simple Lift Publikováno

Čím méně početný tým, tím důležitější je správný výběr jeho členů. „Jsme menší firma s poměrně krátkou historií, během níž jsme se přesvědčili, že dobře fungující kolektiv není o dosaženém vzdělání ani věku, ale o měkkých dovednostech – přizpůsobivosti, ochotě se učit, otevřenosti změnám a kolegiální atmosféře. Doučit se tvrdým dovednostem dokáže každý člověk bez ohledu na věk, když má zájem. Přístup se však mění mnohem hůř,“ bourá jeden z častých stereotypů Ondřej Svoboda, zakladatel a majitel Simple Lift.

Read in English

Společnost se zaměřuje na prodej, pronájem a servis manipulační techniky a nese rukopis podnikatele nové generace. Její zakladatel, absolvent Vysokého učení technického v Brně s praxí v rodinném podniku a několikaletou zkušeností ze startupového prostředí, přinesl do firmy nový styl řízení, důraz na digitální technologie, dynamiku a motivační přístup k pracovníkům. Efekty se dostavily brzy. Prvním významným milníkem krátké historie brněnské společnosti se stalo zprovoznění vlastního e-shopu v Česku v roce 2016 a jeho expanze na Slovensko v roce 2020. Postupně se rozšiřuje zákaznická komunita z prostředí malých, středních i velkých firem, v jejichž povědomí se společnost za pár let etablovala jako spolehlivý dodavatel.

Stabilizovaný pracovní trh je minulostí

Při hledání zaměstnanců se v současnosti zásadně mění generační priority, předpoklady a nároky. „Délku praxe v oboru a výši formálního vzdělání, které by odpovídalo obsazované pozici, proto nevnímáme jako zásadní faktory. O dobrých hospodářských výsledcích rozhodují kompetentní pracovníci, kteří dokáží flexibilně řešit složité problémy. Jejich největší devízou je schopnost skloubit znalosti digitálních technologií se zkušenostmi. Proto náš stále se rozrůstající tým tvoří převážně třicátníci a čtyřicátníci, ale můžete se u nás setkat také s vitálním sedmdesátiletým seniorem nebo juniorem pod třicet. Těší mě, že si dokážeme udržet jejich loajalitu. Zhruba třetina lidí u nás pracuje pět a více let.

Největší devízou našich lidí je schopnost skloubit znalosti digitálních technologií se zkušenostmi.

Záleží nám na tom, aby se zaměstnanci posouvali jak profesně, tak osobnostně. V určitých časových intervalech proto pořádáme vzdělávací akce v rámci firmy a vysíláme je také na externí školení v jejich oboru. Zřídili jsme i firemní knihovnu.“

Logistický sklad a výdejní místo se nachází v Brně

Nechytáme uchazeče „na švestkách“, ale hledáme potenciál

Před více než pěti lety Simple Lift navázal kontakt s poradenskou společností Performia působící v oblasti HR. O kvalitě spolupráce vypovídá už sám fakt, že patří mezi její VIP licencované klienty.

„Správný výběr a spokojenost pracovníků, která ovlivňuje jejich výkony, mi vždycky ležely na srdci. Spolu s naší personalistkou jsme na seminářích a během konzultací načerpali know-how, jež nám pomáhá v konkurenci větších firem udržet si ,srdcaře‘, které práce u nás baví a mají zájem na své odbornosti dál pracovat.“ Uchazeči o pozice v Simple Lift si někdy stěžují na náročnost výběrového řízení. Ale ta je ku prospěchu obou stran. Vzájemná otevřenost a náročnost výběru jsou nejlepším předpokladem, aby ani jedna strana nebyla později zklamána.

„Jako obchodní společnost potřebujeme pracovníky nejen odborně zdatné, ale také schopné srozumitelně a kultivovaně komunikovat se zákazníky a klienty. Naše produktové portfolio tvoří široká nabídka inovativní manipulační techniky, která splňuje nejvyšší standardy bezpečnosti a výkonu. Mezi nejžádanější zařízení patří manuální a elektrické paletové vozíky, vysokozdvižné vozíky a čelní vozíky,“ uzavírá Ondřej Svoboda.

Text: Věra Vortelová

Foto: archiv Simple Lift

Celý článek si přečtěte v tištěné verzi TRADE NEWS 4 / 2024 na straně 70-71.

Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.