Mattoni 1873 a Knjaz MilošSpojení přinášející vzájemný rozvoj

Text a foto Mattoni 1873 Publikováno
thumbnail Srbsko

V Aranđelovaci, bezmála třicetitisícovém městě v centrálním Srbsku s dlouholetou tradicí stáčení minerální vody, působí nápojová společnost Knjaz Miloš. Je to přední výrobce minerálních vod, nealkoholických a energetických nápojů v Republice Srbsko s významnou pozicí na regionálním trhu.

Od května 2019 je Knjaz Miloš součástí skupiny Mattoni 1873, která se z jedné stáčírny minerální vody v České republice na začátku 90. let postupně vypracovala na největšího distributora nealkoholických nápojů ve střední Evropě, s působností na Slovensku, v Rakousku, Maďarsku, Bulharsku, Srbsku, Černé Hoře a Bosně a Hercegovině. Toto spojení otevřelo firmě Knjaz Miloš přístup k širšímu know-how v oblasti výroby a prodeje nealkoholických nápojů, k významným strategickým partnerstvím i k náročnějším investičním projektům. I proto je dnes mimo jiné také oficiálním výrobcem a distributorem nealkoholických sycených nápojů PepsiCo pro trhy Srbska, Černé Hory a Bosny a Hercegoviny.

Investice 28,5 milionu eur a nový závod

Od svého vstupu do firmy investovala skupina Mattoni 1873 do modernizace a rozšiřování závodu v srbském Aranđelo­vaci celkem přes 28,5 mil. eur. Nejčerstvějším milníkem je nový závod se dvěma výrobními linkami na stáčení nápojových produktů do PET lahví a plechovek, který zahájil výrobu letos v říjnu za přítomnosti srbského prezidenta Aleksandara Vučiće. Knjaz Miloš tím zdvojnásobil svoji kapacitu na více než 700 milionů lahví a stal se největším výrobcem balené vody a nealkoholických nápojů v této části Evropy.

Na nových i stávajících linkách teď společnost v Aranđelovaci vyrábí celé své portfolio balených vod a nealkoholických nápojů, které zahrnuje renomované regionální i světové značky, jako jsou ikonická perlivá minerální voda Knjaz Miloš, neperlivá minerální voda Aqua Viva, energetický nápoj Guarana, ReMix Knjaz a nealkoholické nápoje Tube, stejně jako nápojové značky z portfolia PepsiCo, jako jsou Pepsi, Pepsi Zero, 7Up, Mirinda, Evervess a Ivi.

A jak hodnotí strategické spojení majitel a výkonný prezident skupiny Mattoni 1873 Alessandro Pasquale? „Knjaz Miloš obohatil naše společné podnikání o výjimečnou odbornost, inovativnost a odpovědné řízení, přičemž každoročně dosahuje rekordních výsledků díky maximalizaci stávajících zdrojů. Výstavbou nejmodernějšího zařízení vybaveného nejlepšími výrobními technologiemi pokračuje Mattoni v investicích do společnosti Knjaz Miloš, které prosadí produkty vyrobené v Srbsku na evropské trhy.“  

Zdroj: Mattoni 1873

Celý článek si přečtěte v tištěné verzi TRADE NEWS 6 / 2024 na straně 39.

Štítky Srbsko

Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.