Simplea je česká pojišťovna, která vznikla v roce 2019 v rámci finanční skupiny Partners a dnes má na 80 tisíc klientů. „Garantujeme klientům plnění pojistných událostí v devadesáti devíti procentech případů, protože nepojišťujeme zbytečnosti,“ říká generální ředitel Martin Švec.
Uběhly dva roky s covidem a rok s ruskou agresí. Do toho tu řádí inflace, energetické šoky. Setkáváte se s tím, že by lidé z finančních důvodů více rušili svá pojištění?
Zatím minimálně. Samozřejmě se našli klienti, kteří se kvůli covidu dostali do existenčních problémů a zrušení pojištění jako zbytkového statku pro ně bylo nevyhnutelným krokem. V našem oboru se ale krize projevuje s odstupem dvou tří let. A co platilo pro covid, bude platit i pro aktuální krizové období. Ukončení pojištění by ale mělo být až tím posledním krokem. Pokud se totiž k finančním těžkostem přidají zdravotní problémy, pak se klientova životní krize výrazně prohloubí.
Zkouška ohněm prokázala naši odolnost
Jak se současné náročné období odrazilo na formě Simplea pojišťovny?
Prožili jsme docela zajímavý vývoj. V dubnu 2019 jsme spustili pojišťovnu v pilotním režimu, v létě jsme přešli do ostrého provozu a půl roku nato přišel covid. Hned na začátku naší existence jsme si tedy prošli onou příslovečnou zkouškou ohněm. V současné době můžu říct, že Simplea je ve výborné formě, byznys plán se vyvíjí dobře a výsledek je pozitivní. Obrat nám meziročně vyrostl o 51 % na 635 milionů korun. Ukazuje se, že s kvalitním produktem se dá i v malém počtu lidí dělat férový a ziskový byznys. Podnikání v oblasti životního pojištění má dnes odhadovanou dobu finanční návratnosti mezi pěti až osmi lety a nám se to přes všechny překážky podařilo daleko dříve.
S kvalitním produktem se dá i v malém počtu lidí dělat férový a ziskový byznys.
Sázka na lidskost
Existuje nějaký zaručený způsob, jak zaujmout klienta novým produktem?.
Pravdou bohužel je, že pojišťovny nemají mezi lidmi zrovna dobrou pověst a najít důvod, proč neplnit, pro ně většinou není nic těžkého. My se snažíme předejít této nechuti tím, že jsme k našemu pojištění přidali prvek obyčejné lidskosti. To znamená, že když nám na stůl přijdou těžké případy, které by v jiných společnostech nejspíš automaticky zamítli, tak se snažíme klientovi vyjít maximálně vstříc.
Můžete uvést nějaký příklad?
Klientovi diagnostikují rakovinu v tzv. čekací době, kdy pojišťovny standardně plnit nemusí. V Simplea se ale na případ podívají naši specialisté, a pokud nenajdou známky pojistného podvodu, peníze vyplatíme. Loni jsme měli pro situace tohoto typu 65 tzv. škodních komisí a zamítli jsme pouze dva případy.
Co ještě považujete za důležité?
S našimi klienty komunikujeme pravidelně v průběhu trvání celé smlouvy, protože životní pojištění je dlouhodobý produkt a mít ho správně aktualizovaný a nastavený je pro jeho „funkčnost“ naprosto klíčové. Navíc když pro nové klienty přijdeme s nějakou novinkou, tak ji automaticky zapracováváme i do stávajících produktů, aby měli současní klienti jistotu, že mají k dispozici tu nejlepší a nejaktuálnější možnou pojistku, kterou nabízíme. Snažíme se být lidem vždy nablízku.
Jde to i online, ale kvalitní osobní poradenství je základ
Nedávno jste spustili možnost sjednání životního pojištění čistě v online podobě. Jak se mu daří?
Životní pojištění z pohledu samotného sjednání patří na trhu k těm nejsložitějším. Snažili jsme se proto najít rovnováhu mezi jednoduchostí a co nejkomplexnějším poradenstvím, aby se klient neztrácel. Aktuální podoba našeho online produktu je velmi jednoduchá a lidsky pochopitelná. Potvrzují nám to i dotazy v call centru, kde nemusíme nic složitě dovysvětlovat. Když se na nás klient obrátí, chce spíš získat detailnější informace o produktu.
Kdo si online životní pojištění sjednává?
Proces sjednání pojistky je u nás tak jednoduchý, že jej při troše snahy zvládne každý. Přeci jen se však ukazuje, že si ho vybírají lidé, kteří se v oblasti technologií dnes a denně pohybují, a nedělá jim tak žádný problém si celým procesem projít. Naopak je to pro ně i výhoda, co se například úspory času týče.
Takže ostatní klienti využili služby a zprostředkování finančních poradců?
Ano, a je to tak dobře. Většina klientů bohužel nemá finanční gramotnost na takové úrovni, aby si uvědomovala potřebu a všechny složitosti, které sjednávání životního pojištění provázejí. Lidé tak často vyžadují specialistu, aby jim detailně vysvětlil, k čemu je životní pojištění dobré. Potřebují to celé prodiskutovat s někým, kdo jim celý proces prakticky nachystá a realizuje. Bez tohoto poradce by se pro životko nikdy nerozhodli.
Důležitým tématem se stává pojištění dlouhodobé péče. Jak na tuto oblast budete reagovat?
Pojištění dlouhodobé péče vnímám jako další součást produktového vývoje na tuzemském trhu. A také na něm usilovně pracujeme. Stavíme na tom, že dnes klienti nepotřebují ani tak peníze z plnění, ale spíš služby, které s touto oblastí souvisejí. Potýkáme se totiž se situací, kdy lidé sice mají finanční prostředky, ale nemají v této oblasti žádnou volnou nabídku, kterou by mohli využít. Nejen státní, ale i soukromá zařízení jsou naprosto přeplněná, pořadníky jsou na roky a samotná terénní péče je vzhledem ke svému financování z dotací naprosto nedostatečná.
Náš produkt bude postaven na tom, že pojistné plnění nebude formou financí, ale poskytneme klientům službu. Spolupracujeme s poskytovatelem těchto služeb a plánujeme produkt připravit tak, aby ho naši klienti, kterým je v průměru 35 let, mohli využít v situaci, kdy se budou muset postarat o své rodiče. V první fázi plánujeme službu nabízet pouze stávajícím klientům, a to z důvodu omezené kapacity a také kvůli určitému geografickému rozložení dostupných zařízení.
Za rozhovor děkuje Jana Jenšíková
Foto: archiv Simplea