Nejvíc si vážím lidí a důvěry

Text Jana Jenšíková Foto archiv ČPP Publikováno

V názvu má slovo „podnikatelská“, ale to neznamená, že pojišťuje pouze podnikatele. Mezi jejími klienty jsou sice stovky živnostníků, malých a středních podnikatelů stejně jako velké průmyslové firmy i celá města, ovšem kompletní škála jejích pojistných produktů a služeb míří i k občanům. Řeč je o České podnikatelské pojišťovně. A co by si v prvé řadě pojistil její šéf Jaroslav Besperát, kdyby podnikal? „Jednoznačně sebe, a to z mnoha důvodů. Své zdraví, život a podnikatelská rizika spojená s mou osobou. To ještě řada podnikatelů podceňuje, ale každý z nás může udělat chybu. Ono s pojištěním je u nás bohužel stále spojeno mnoho klišé. Například okolo půl milionu českých řidičů neplatí ani povinné ručení. To si myslí, že nikdy nenabourají? Že je nikdy nezastaví policista?“

A už vůbec nemluvím o tom, že se jedná o ručení povinné… Ale to bychom se bavili o české povaze, a my máme mluvit o pojištění. Vraťme se tedy k podnikání, co byste si ještě pojistil, aby vás nic nezaskočilo?

Samozřejmě majetek na živel a odcizení. To už většina podnikatelů má, protože i banky, u nichž mají úvěry, je k tomu zavazují. Nezapomněl bych si pojistit své výrobní nástroje a stroje a také případné neočekávané přerušení provozu. O to je stále vyšší zájem. No a pak bych si určitě pojistil odpovědnost, a to v dostatečně vysokém limitu.

Říkáte, že se zvyšuje zájem o pojištění přerušení provozu. V čem je to tak důležité? A potřebuje ho každý, kdo podniká?

V každém případě bych ho doporučil. Majetkové pojištění vám totiž uhradí poškozený nebo zničený majetek, ale neřeší, že jste na určitou dobu museli přerušit výrobu, že nic neprodukujete. Přitom ale stále musíte platit pronájem, poplatky za energie, sociální pojištění nebo zálohy na daně a k tomu všemu přibudou ještě třeba výdaje spojené s nějakou nutnou rekonstrukcí výrobních prostor. To všechno vám může snadno přerůst přes hlavu a může to třeba znamenat i konec vašeho podnikání. Jsme v Karlíně, takže pro příklad nepůjdu daleko. V době povodní toto postihlo spoustu podnikatelských subjektů. A pro nejeden z nich to bylo likvidační.

Jen tým vybudovaný na důvěře může získat a uhájit důvěru u svých klientů.

V rámci pojištění majetku u vás budu mít pojištěny i živly nebo vandalismus?

Ano, stále častěji sjednáváme tzv. all-risk, tedy krytí proti všem běžným rizikům.

A co třeba prototypy, patenty, umělecká díla nebo sportovní či kulturní akce? I to dokážete bez problému pojistit, abych mohla v klidu spát?

Ano, i to. Nabízíme spoustu balíčků sestavených z různých druhů pojištění, tak aby vás co nejvíce ochránily. Ale rádi vám nabídneme i individuální krytí rizik a specifickou pojistnou smlouvu.

No jo, ale jak mám správně všechna rizika odhadnout a předpovídat, co mě může ohrozit, co se může stát?

Ze zkušeností už nejspíš víte, co vám hrozí. Nicméně se zmapováním všech rizik by vám měl pomoct váš makléř nebo profesionální risk management pojišťovny. Na vás už je, nakolik jim důvěřujete a nakolik se jejich radami budete řídit. Ze zkušenosti víme, že se nevyplatí jejich návrhy podceňovat a rozsah pojištění bezdůvodně zužovat.

Když hovoříte o důvěře, vaše pojišťovna se může pochlubit obrovskou důvěrou makléřů. Vždyť vás nedávno v anketě Pojišťovna roku ocenili třemi zlatými a jednou stříbrnou medailí jako jistého favorita mezi ostatními. Jak se vám to povedlo?

Tohoto ocenění makléřů si velmi vážíme, protože je to hodnocení odborníků, kteří se většinou pohybují na pojistném trhu pět, deset let. Na rozdíl od běžných klientů nevidí jen špičku ledovce, to znamená cenu a rychlost likvidace pojistné události, ale naši práci komplexně, tedy včetně servisu okolo, kvality, flexibility a vstřícnosti našich lidí. Co si myslím, že oceňují a proč jsme ty medaile od nich získali, je náš stabilní tým, na který se mohou dlouhodobě spolehnout, angažovanost i toho posledního zaměstnance, prostě celý duch naší pojišťovny, pozitivní ovzduší, na kterém od počátku, co jsem tady, tvrdě makáme.

Co si pod tím máme představit? Znamená to, že vás jako nejvyššího šéfa zajímá, co si myslí řadový zaměstnanec? Že si najdete čas jít i mezi „obyčejné lidi“, jak se říká?

Ano, mě zajímá, co si myslí mí zaměstnanci. Když jdu po chodbě, ptám se jich, a pokud se vyskytne problém, jdeme ho hned řešit s jejich šéfem. Pravidelně navštěvuji nejen všechna patra na naší centrále, ale i všechny naše pobočky po republice a mluvím i s lidmi u přepážek, prostě s tím, koho potkám. Vztah centrály a regionů je pro mne vůbec hodně důležitý, nechci, aby si venku mysleli, že nás Pražáky jejich práce nezajímá, naopak. Hodně sleduji kariérní růst lidí a mám radost, když k nám například nastoupí někdo hned po škole a jeví se jako nevýrazný, a za rok dva už je velkou posilou svého týmu nebo má našlápnuto k tomu, aby ho v budoucnu řídil. Jsem pyšný na to, že znám většinu svých lidí jmény, a vím, že se na ně mohu spolehnout.

Asi je to i tím, že jste ještě nezapomněl na dobu, kdy jste byl jedním z nich, řadovým referentem a pojišťovákem. Jak dlouho už to je, co jste nastoupil do ČPP?

Už patnáct let a máte pravdu, že mě to tu stále baví. Stále se učím, jak být co nejlepší šéf a stát v první linii. Jak mít důvěru svých zaměstnanců. Protože jen tým vybudovaný na důvěře může získat a uhájit důvěru u svých klientů.

Celý článek si přečtěte v tištěné verzi TRADE NEWS 4 / 2016 na straně 82—83.

Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.