Marcel Klaus: Nejdůležitější investice je do lidí
Akciová společnost KLAUS Timber představuje českou špičku ve výrobě dřevěných palet, a to jak objemem výroby a portfoliem zákazníků, tak technologiemi. Je jedním z nejvýraznějších podnikatelských subjektů plzeňského regionu a v neposlední řadě firma sídlící na Nepomucku zaměstnává více než 400 pracovníků. Právě ti jsou základním pilířem fungování celého provozu.
Při pohledu na současnou podobu výrobních areálů se jen těžko věří, že všechno začalo v malé stodole. V roce 1998 tehdy dvacetiletý Marcel Klaus spustil provoz v prostoru bývalého zemědělského družstva v obci Kladrubce v části Plzeň-jih. První měsíce se s několika spolupracovníky věnoval zpracování kulatiny a prodeji řeziva, na začátku roku 1999 se ale kvůli větší rentabilitě přeorientoval na výrobu jednorázových palet, které mířily většinou do zahraničí, především na německý trh.
V roce 2005 společnost rozšířila svou působnost, odkoupila areál disponující halou s katrem a spustila zde vlastní pořez. Následně expandovala do třetí obce, kde byly původně zřízeny sušárny a skladovací prostory a později se zde rozjela i výroba. K milníku deseti let fungování si nadělila první automatickou paletovací linku.
V dalších letech upevňovala vztahy se zákazníky, pracovala na stavebních i technologických vylepšeních provozů, navyšovala objem výroby a budovala také kamionovou flotilu, která dnes čítá několik desítek vozů, jež zajišťují dopravu výrobků k zákazníkům i převoz externích zakázek.
Zásadním se pro KLAUS Timber stal rok 2018, kdy byl poklepán základní kámen výrobního areálu, který najdeme přímo v srdci nepomuckého regionu. Na „zelené louce“ vznikl provoz navržený na míru současné paletové výrobě s moderními paletovacími linkami a řadou dalších technologií, od loňského roku spojený s novou pilou.
Neustálý posun kupředu a investice do modernizace jsou hlavní devízou fungování firmy. Samotné technologie by ale neznamenaly nic bez kvalitních pracovníků. „Všechno začíná pečlivým výběrem zaměstnanců, s čímž pomáhá několik nástrojů – od vlastního personálního webu přes prohlídky areálu pro uchazeče až po osobnostní dotazník od společnosti Performia, s níž firma spolupracuje už téměř dvacet let. Tím nejúčinnějším nicméně zůstává interní PR a řetězec doporučení vycházejících od stávajících pracovníků. A právě o ty je v naší firmě dobře postaráno,“ říká personální ředitelka Jana Jiřincová. „Nabízíme stabilitu a kvalitní zázemí a pro výrobní kolegy velký benefit – úkolovou mzdu, díky níž je člověk do velké míry režisérem vlastní výplaty. Vedení firmy nezapomíná ani na transparentní komunikaci. I po 26 letech fungování dbáme na řádnou péči o kolegy, kteří jsou sami tou nejdůležitější investicí. A poté, co se počet pracovníků zvýšil během posledních zhruba tří let z 200 na 400, na ně klademe důraz o to víc.
Text a foto: KLAUS Timber
Celý článek si přečtěte v tištěné verzi TRADE NEWS 3 / 2024 na straně 65.
Štítky
Personalistika
Zaujal vás tento článek?
Určitě jste si všimli, že u nás ani za čtení celých článků nic neúčtujeme a že vás neobtěžujeme vyskakovacími okny personalizované reklamy.
Velmi bychom ocenili, kdybyste nás na oplátku podpořili peněžitým darem na tento účet:
2021853028/5500
QR kód obsahuje údaje k platbě. Výše částky je na vás, budeme si vážit všech darovaných plateb.
Děkujeme 😊