Jak se říká, všechno zlé je k něčemu dobré. Jedna z firem, kterou doba covidová vystřelila na obláček úspěchu, je bikero. Během ní zažila tato mladá společnost, která chytře kombinuje e-shopy s kamennými prodejnami a je lídrem na poli nejen kol, ale veškerého sortimentu pro cyklisty u nás, obrovský boom. A i když už vloni přišlo ochlazení, protože trh je předimenzovaný a lidé šetří, kde mohou, v bikeru říkají s pokorou, že se jim stále daří růst. Jak to dělají? „Když hodně prosperujete, investujte peníze do toho, aby vám podnikání rostlo, do lidí, abyste měli skvělý tým, a do toho, abyste měli dobré PR, aby vás lidé znali. Protože když potom přijde těžká doba, tak se to všechno vrátí.“ To je rada zakladatele firmy a jejího dnešního spolumajitele Jana Coufala.
Štítky
eshopy,
Investice,
krize,
Personalistika
číst celý článek
Až polovina manažerů se prý cítí nepohodlně, když přijde na výroční rozhovory s podřízenými. Proč tomu tak je? Velmi často hlavně proto, že vlastně nevědí, jak se na takovou akci připravit. Mají pocit, že musí daný čas vyplnit svým vlastním ústním hodnocením. A protože nikdo neočekává, že to bude schůzka na pět minut, dojem z ní se nezřídka rovná pocitu při návštěvě zubaře. Pojďme na to s troškou nadhledu.
Štítky
Personalistika
číst celý článek
Vysoké ceny, mediální masáž a nejistá budoucnost způsobují, že jsou lidé pod tlakem. Uvědomují si, že budou potřebovat zvýšit své příjmy, aby si udrželi stávající životní úroveň. Často si však zároveň neuvědomují svoji aktivní roli v řešení tohoto problému a přenášejí ho nejčastěji na stát a zaměstnavatele.
Štítky
Personalistika
číst celý článek
Role šéfa, manažera či ředitele je dnes náročnější než kdykoli dříve. Kromě obvyklých výzev a problémů se přidávají další, jako například všemožná omezení kvůli probíhající pandemii, mnohem dražší nebo zcela chybějící materiál či komponenty a k tomu ještě nedostatek potenciálních zaměstnanců.
Štítky
Personalistika
číst celý článek
Současná situace na trhu práce není pro zaměstnavatele přívětivá. I když byznys běží, mnoho firem bohužel nedokáže plně splnit své závazky. Částečně je to nedostatkem materiálu a částečně nedostatkem pracovních sil. Očekávané uvolnění pracovního trhu se nekonalo, nezaměstnanost je v mnohých regionech stále na minimu. Co s tím můžeme dělat?
Štítky
Personalistika
číst celý článek
Už téměř třicet let se snažím vnášet do oblasti personalistiky zdravý rozum. Výběr zaměstnanců stavíme spolu s pobočkami Performia a klienty po celém světě na předchozích výsledcích spíš než na otázkách, které nikam nevedou. Při vedení lidí pracujeme s jejich potenciálem a ochotou, protože dovednosti je většinou možné se doučit. Jak se ale pozná, že je člověk vybraný podle všech těchto kritérií dostatečně dobrý, aby zvládal tempo týmu, do kterého nastoupil?
Štítky
Personalistika
číst celý článek