Chytrá česká řešení mají zelenou
Porozumět potřebám našich exportérů. To je jednou z našich hlavních priorit. Proto jsme i na nedávném svátku našich strojařů a největší tuzemské veletržní akci chtěli být vývozcům co nejblíž a předat jim co nejvíc informací o exportních příležitostech ve světě. Spolu s Exportní garanční a pojišťovací společností (EGAP) jsme přišli s novinkou – postavit na veletržní půdě Exportní dům. Síla této myšlenky předčila naše plány i očekávání: během pěti dnů veletrhu navštívilo stánek více než 1400 podnikatelů a zástupců českých firem, což považuji za velký úspěch.
V Exportním domě jsme pořádali semináře, specialisté Klientského centra pro export a zástupci EGAPu poskytovali konzultace o možnostech podpory vývozu i financování. Další letošní premiérou byla přítomnost zástupců České rozvojové agentury. Ti firmám radili, jak propojit rozvojovou pomoc s komerčními aktivitami na zahraničních trzích. Věřím, že mezi rozvojovými a komerčními projekty existuje přirozené pojítko, které označuji jako chytrá česká řešení. Staromódní vnímání rozvojové pomoci jako pouhé charity je již dávno překonané. Rozvojovou pomoc je nutné vnímat i jako investici do budoucího rozvoje a krok, který směřuje k budování komerčních obchodních příležitostí.
Individuální konzultace v Exportním domě poskytovali rovněž vybraní obchodní radové z českých ambasád. Přijeli například kolegové ze zastupitelských úřadů ve Spojených státech amerických, Íránu, Kazachstánu, Rusku či Saúdské Arábii.
Spolu s EGAPem a dalšími partnery jsme v Brně zorganizovali dvě konference. Jedna z nich se soustředila na strojírenství jako exportní obor a druhá, na kterou přišlo na 150 zástupců firem, byla tematicky zaměřená na vývoz do Íránu. Veliký zájem českých firem o nově se otevírající íránský trh byl vidět i během konzultací s ekonomickými diplomaty. S nadsázkou si dovolím tvrdit, že obchodní rada ze zastupitelského úřadu ČR v Teheránu se stal nejžádanější osobou celého veletrhu. Kromě toho jsme pro návštěvníky MSV připravili také seminář o exportu do Kazachstánu a networkingové setkání s nizozemskými firmami.
Během veletrhu se v Brně vystřídalo velké množství zahraničních delegací. Jejich přítomnost jsme využili k bilaterálním setkáním, během nichž jsme mluvili především o příležitostech k prohloubení ekonomické spolupráce. Těší mě fakt, že zahraniční partneři mají o spolupráci s Českou republikou zájem a vnímají české firmy jako perspektivní obchodní kontakty. Letošní MSV byl také důkazem toho, že se v naší zemi stále najde nespočet firem, které jsou schopné obstát ve vysoké mezinárodní konkurenci. A z toho máme obrovskou radost.
Celý článek si přečtěte v tištěné verzi TRADE NEWS 5 / 2016 na straně 47.
Štítky
Ekonomická diplomacie,
MSV,
rozvojová pomoc
Zaujal vás tento článek?
Určitě jste si všimli, že u nás ani za čtení celých článků nic neúčtujeme a že vás neobtěžujeme vyskakovacími okny personalizované reklamy.
Velmi bychom ocenili, kdybyste nás na oplátku podpořili peněžitým darem na tento účet:
2021853028/5500
QR kód obsahuje údaje k platbě. Výše částky je na vás, budeme si vážit všech darovaných plateb.
Děkujeme 😊