Exportní dům – místo, kde stojí za to se zastavit!

Text Martin Tlapa Foto Shutterstock Publikováno
thumbnail Česká republika

Jack Welch si ve své knize Cesta k vítězství klade otázku, která restaurace je vaše nejoblíbenější. Odpověď je přitom jednoduchá. Tam, kde znají vaše jméno.

Howard Schultz, americký podnikatel a vlastník úspěšného řetězce Starbucks, neprodával kávu, ale prostor. Viděl kavárnu Starbucks jako místo potkávání kultur, místo, kde se vytváří vztahy, kde se setkávají lidé prostě jen tak. Cílem tak pro něj nebylo pouze provozovat další kavárenský podnik, kde budou lidé obsluhováni, ale mít lidský podnik, ve kterém se bude podávat vynikající káva, podnik, kde budou lidé na prvním místě.

Pro ekonomickou diplomacii je Mezinárodní strojírenský veletrh nedílnou součástí roku a patří mezi jeho vrcholy. Vloni se akce účastnili sektoroví odborníci z angažovaných ministerstev a zástupci proexportních agentur. Na letošním brněnském strojírenském veletrhu tak chceme navázat na úspěch z minulého roku, kdy se nám podařilo vytvořit z Exportního domu informační a konzultační základnu pro všechny podnikatele se zájmem o export.

Připravili jsme tedy ještě větší a zajímavější prezentaci. V „hotpointu“ ekonomické diplomacie najdete na jednom místě všechny státní instituce, které mají podporu exportu na starost. Vytvoříme tak pro podnikatele one stop shop službu, která jim ušetří velké množství času a energie.

Kolegové z Klientského centra vytvoří první styčný bod, kde vám poradí, na koho z proexportních subjektů se máte v rámci svého konkrétního obchodního případu obrátit. V Exportním domě budou dále přítomni ekonomičtí diplomaté z vybraných zahraničních ambasád, kteří díky své dlouhodobé přítomnosti v daném teritoriu mohou pomoci s prolomením bariér na úrovni tamních vrcholných představitelů státního sektoru nebo poskytnout pomoc při plánování podnikatelské mise do dané země. Možnosti zapojení do programů České rozvojové agentury budou představeny jejími zástupci a i tady bude možnost individuálních konzultací ohledně B2B programů a podílení se na veletrhu Expo 2020. Kolegové z Exportní garanční a pojišťovací společnosti (EGAP) vám poradí s variantami exportního pojištění a zástupci České exportní banky (ČEB) zase pomohou s exportním financováním. Díky přítomnosti zástupců Ministerstva obrany bude možné získat i informace o exportu výrobků obranného průmyslu a dozvědět se více o specifikách tohoto odvětví českého průmyslu.

Exportní dům tak neposkytne jen možnost oslovit velké množství exportérů na jednom místě, ale také se setkat se špičkovými odborníky napříč mnoha obory a to je to, o co se v ekonomické diplomacii České republiky snažíme ze všeho nejvíc. Nechceme být pouze těmi, kdo poskytují exportní služby, ale chceme být lidskou sítí, o kterou se může každý český podnikatel při svém exportu opřít.

Na podzim na viděnou!

Text: Martin Tlapa

Foto: Shutterstock

Celý článek si přečtěte v tištěné verzi TRADE NEWS 4 / 2017 na straně 63.

Štítky Podpora exportu, Ekonomická diplomacie, MSV

Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.