Nenechte své zákazníky čekat ve frontě

Text David Formánek Foto Shutterstock Publikováno

Na počátku tohoto roku jsem ve svém zápisníku psal o největším digitalizačním počinu českého bankovního sektoru, a sice o bankovní identitě, respektive službách BankID. Řada klientů svoji identitu již prostřednictvím této služby prokazuje či ji měla možnost prakticky využít při identifikaci pro elektronické podání daňového přiznání nebo při letošním sčítání lidu. Nově nyní KB otevřela BankID i pro napojení firemních klientů.

Služba pro komerční subjekty

BankID se stala pro občany jednoduchým prostředkem, jak prokázat svoji identitu při komunikaci se státní správou. Od konce září mohou nově využívat Bankovní identitu KB i komerční subjekty. Prvním z nich se stala společnost ČEZ.

Ceny energií dramaticky vzrostly, proto jejich dodavatelé řeší nové cenové podmínky se svými klienty. Navíc jako dodavatelé poslední instance stojí nyní před další výzvou, a sice postarat se o statisíce klientů končících dodavatelů elektřiny či plynu. Do budoucna může být BankID i řešením pro takovéto situace, kdy je potřeba umožnit online uzavírání nových produktů či služeb s jistotou jasné identifikace nového klienta, a to včetně možnosti online podepisování smluv. Tedy bez zbytečné administrativní zátěže, přetížení pracovníků či klientského diskomfortu při čekání.

Trh se šesti miliony zákazníků

Tolik je bankovních klientů, kteří mohou využívat BankID při ověřování své totožnosti. Tedy z jejich pohledu stejným způsobem, jakým se přihlašují do svého internetového bankovnictví. Příležitost se tak otevírá všem komerčním subjektům. Kromě zmiňovaných dodavatelů energií například poskytovatelům finančních či telekomunikačních služeb či firmám působících v e-commerce. O tuto možnost by se měly zajímat i ty společnosti, které se chtějí orientovat na online obsluhu a šetřit čas a peníze nejen svým zákazníkům, ale především samy sobě. Potenciálně zajímavou službou se tak může stát BankID pro firmy působící ve veřejné dopravě nebo pro poskytovatele zdravotní péče.

Nenechte tedy své současné ani budoucí zákazníky čekat ve frontě a nabídněte alternativu v podobě jednoduché a státem uznávané identifikační metody pro online obsluhu.

Text: David Formánek

Foto: Shutterstock

Celý článek si přečtěte v tištěné verzi TRADE NEWS 5 / 2021 na straně 45.

Štítky Finance, ICT, KB

Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.