Snažíme se obchodníkům usnadnit život

Text Vodafone Publikováno

Zákon o elektronické evidenci tržeb, který by měl vstoupit v platnost příští rok, bude znamenat pro řadu živnostníků nové povinnosti. Ty se jim snaží usnadnit celá řada řešení, mezi nimi například i ePokladna od Vodafonu. Podle Štěpána Tůmy, ředitele marketingu pro firemní zákazníky Vodafonu, je elektronická evidence pro mnohé podnikatele příležitostí ke zjednodušení vlastní administrativy i k oslovení nových zákazníků.

Co vaše služba ePokladna obchodníkům umožní?

Je to uživatelsky jednoduché a přitom velmi komplexní řešení, které umožní snadnou evidenci tržeb a obchodníkům v terénu také přijímání platebních karet. Samotná ePokladna je aplikace, kterou si obchodník nainstaluje do svého chytrého zařízení a která slouží k evidenci tržeb, ať už těch v hotovosti nebo z platebních karet. Na aplikaci si bude moci uživatel napojit například platební terminál typu mPOS nebo malou bezdrátovou tiskárnu účtenek. Záleží tedy na něm, jaké řešení zvolí, zda si vystačí jen se základním softwarem pro evidenci tržeb nebo zda na službě ePokladna postaví komplexnější řešení, které mu usnadní každodenní fungování ve vztahu k zákazníkům.

Jak podle vás toto řešení může usnadnit živnostníkům život?

V České republice je přes jedenáct milionů aktivních platebních karet, v loňském roce s nimi zákazníci zaplatili přes 326 miliard korun. To jsou peníze, o které se obchodníci, kteří nepřijímají platební karty, částečně připravují. Naše ePokladna, mobilní terminál od našeho partnera České spořitelny, nebo další zařízení, která podnikatelům nabídneme za výhodných podmínek i s dotacemi, umožní obchodníkovi získat pro sebe část z tohoto do budoucna rostoucího balíku peněz. Především díky rozmachu bezkontaktních karet jsou totiž Češi ochotni kartou platit i drobné částky a tvoří se tu skupina zákazníků, kteří u sebe nosí jen minimum hotovosti a téměř výhradně platí kartou.

Bude ePokladna ke svému provozu vyžadovat datový tarif?

K využívání tohoto řešení je zapotřebí připojení k internetu. V zásadě nezáleží na tom jaké, ale pokud bude chtít obchodník řešení spolehlivě využívat v terénu, jsou pro něj samozřejmě mobilní data nezbytná. Ve Vodafonu máme řešení jak pro drobné podnikatele, tak pro malé a střední firmy, a ta se vyznačují komplexní nabídkou služeb. Pro podnikatele máme skupinu tarifů Business Red s neomezeným voláním a SMS. Pro menší a střední firmy pak službu OneNet Express s individuálním přístupem k zákazníkovi a možností snadno obsluhovat skladbu služeb přes internetovou samoobsluhu. Samozřejmě, že když si zákazník pořídí od Vodafonu mobilní tarif, službu ePokladna a k tomu například ještě zakoupí hardware potřebný pro kompletní přijímání platebních karet a vydávání účtenek, vše bude mít přehledně na jedné faktuře, což usnadní kontrolu celkových nákladů na takové řešení.

A kolik bude řešení pro elektronickou evidenci stát?

Služba ePokladna vyjde na řádově nižší stovky korun měsíčně, na podobnou částku vyjde i provozování samotného mPOS terminálu. Jeho cena se pohybuje v řádu několika tisíc korun, podobné je to s mobilními tiskárnami.

Celý článek si přečtěte v tištěné verzi TRADE NEWS 4 / 2015 na straně 80.

Štítky EET, Vodafone

Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.