Pátý ročník grantového programu KB a AMSP ČR Nastartujte se zná své vítěze

Publikováno

Zvítězila česká společnost Boem Audio, která se zabývá vývojem a výrobou inovativních dřevěných reproduktorů. Na realizaci svého podnikatelského záměru získali autoři projektu od Komerční banky finanční grant ve výši 300 tisíc korun. Program Nastartujte se podporuje začínající mladé podnikatele již od roku 2013. Ocenění proběhlo u příležitosti Dne podnikatelů ČR a odborná porota vybírala z 59 přihlášených podnikatelských záměrů.

Druhé místo a finanční podporu 100 tisíc korun získal projekt FoodIN s konceptem netradičního cateringu. Jídlo připravují z těch nejkvalitnějších surovin, které sami vybírají a nakupují u malých českých farmářů, pěstitelů a producentů. Bronzovou příčku s finanční odměnou 50 tisíc korun obsadil projekt Nangu – chocolate, který na trh přináší světový unikát, propojení kvalitní čokolády s učením se znakovému jazyku. Cenu veřejnosti a finanční grant 50 tisíc korun obdržel projekt Rodinná sýrárna DaMilk.

„Velmi pozitivně vnímáme odvahu mladých lidí vzít na sebe rizika plynoucí z nejistoty vlastního podnikání před komfortní zónou běžného zaměstnání. Naší snahou je jim pomoci s realizací jejich nápadů, nabízet jim praktická řešení, být pro ně silným a dlouhodobým partnerem nejen tehdy, kdy se jim daří, ale i v horších časech,“ uvedl Leoš Souček, zástupce výkonného ředitele pro marketing a komunikaci v Komerční bance.

Vítězové dostali hodnotné ceny i od partnerů projektu – společností CEE Attorneys Tomíček Legal, Performia, Antecom, Webmium.cz, iPodnikatel a Stable.cz. TRADE NEWS je od začátku mediálním partnerem projektu.


Nastartujte se je program Komerční banky a AMSP ČR podporující začínající podnikatele. Na webové stránce www.nastartujtese.cz najdou zájemci o podnikání řadu návodů a rad, inspirativních příběhů a videí a start-up market, ve kterém své výrobky nabízejí účastníci projektu.


Zeptali jsme se vítězů

I. místo: Jakub Trödler, Boem Audio

Jaké jsou vaše pocity z vítězství?

Je to pro nás skvělá příležitost, jak dát světu vědět o sobě a naší vizi přinést nejlepší bezdrátové reproduktory. Také je to ale určité zadostiučinění. Dlouho společně pracujeme a dáváme do projektu všechno, včetně veškerého volného času a peněz. To, co nás ale nejvíc potěšilo, je, že díky úspěchu v Nastartujte se dostáváme šanci dokončit první produkt.

Proč jste se do soutěže přihlásili?

Protože jsme s postupným vývojem vyčerpali vlastní finanční možnosti. Všechno, co jsme měli našetřeno, padlo na vybudování solidních základů nové české firmy, která hodlá reprezentovat naši zemi nejen v EU, ale i za oceánem.

Prozraďte vaše další plány.

Boem Audio chce navrhnout a vyvinout tři reproduktory základních velikostí a několik dalších produktů. Jedná se o výrobky převážně ze dřeva nebo s dřevěným obalem, které jsou minimalistické a fungují díky vlastním technologiím. Už samotný minimalismus napovídá, že se bude jednat o účelné zpracování, které bude sloužit spolehlivě a s překvapivou funkčností.

II. místo: Petra PavIčová, FoodIN

Můžete stručně popsat svůj projekt?

Všechno začalo projektem na podporu malých českých firem LokálněIN. Myšlenku jsme ale chtěli šířit mezi lidi víc osobně, a tak jsme vymysleli projekt FoodIN. Nechali jsme si na míru postavit food truck, se kterým jsme jezdili po republice, připravovali jídla z lokálních surovin, a tím i šířili povědomí o českých produktech. Časem jsme zjistili, že máme potenciál šířit povědomí o českých produktech i mezi firemní klientelou, proto jsme se postupně specializovali na firemní catering. Klientům teď nabízíme catering s příběhem. S nádechem domácí atmosféry a s jídly, která jsou připravována primárně z lokálních surovin a produktů od malých českých farmářů, pěstitelů a výrobců.

Dala byste mladým lidem, kteří by chtěli začít podnikat, nějaké doporučení?

Věřte si a nebojte se jít do toho. Nezapomeňte se ale specializovat, najít na svém projektu něco, co vás odliší. A rozhodně nezapomínejte počítat, učit se a komunikovat.

III. místo: Zuzana Filipová, Nangu – chocolate

Proč jste se do soutěže Nastartujte se přihlásila?

Soutěže každý projekt posunují mnohem dál, autoři si musí sednout a ujasnit myšlenky, vize a dát je takříkajíc na papír. To mnohdy v malém podnikání pomáhá víc, než si nezúčastnění dovedou představit.

Co pro vás úspěch v soutěži znamená?

Určitě nám to pomůže podpořit známost a povědomí o projektu. Dále jsme vyhráli spoustu skvělých cen, které nám jistě pomohou posunout se zase o kousek dál.

Popište nám svůj projekt.

Pomocí malých čokoládových 3D odlitků rukou chceme učit širokou veřejnost znakový jazyk.

Proč jste se rozhodla podnikat?

Ráda vymýšlím a ještě raději jsem paní svého času, proto podnikám. A kdo by prostě nemiloval čokoládu?

Cena veřejnosti: Dagmar Dušková, Rodinná sýrárna DaMilk

Můžete představit svůj projekt?

Je to malá rodinná sýrárna nabízející ruční výrobu sýrů a mléčných produktů tradičními postupy. S láskou vyráběné domácí produkty bez chemických látek, konzervantů a barviv s možností reagovat na požadavky zákazníků. Hlavním cílem mého projektu je spojení finančního zajištění rodiny a role matky.

Přibližte nám financování svého projektu.

Náklady na rozjezd podnikání jsou šílené, ale získala jsem dobrý základ v podobě výhry a dále předpokládám, že se mi vše podaří zvládnout postupnými investicemi. Ráda bych využila dotační program pro rozvoj venkova.

Co vás vedlo k podnikání a proč jste zvolila zrovna tuto oblast?

Když jsem vyrobila svůj první sýr, nenapadlo by mě, že se tím budu chtít živit a že budu podnikat. Nenapadlo by mě také, že se moje nadšení a okouzlení změní ve vášeň a chuť do toho dát všechno. Brala jsem to jako přilepšení pro rodinu, krok na cestě ke zdravému životnímu stylu.

Text: nastartujtese.cz

Foto: archivy oceněných

Celý článek najdete v tištěné verzi TRADE NEWS 5/2017 na str. 6-7.

Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.