Jak hodovat u plného stolu, i když vám doba nepřeje

Publikováno

Když se daří, na propad ekonomiky myslí málokdo. Manažeři se zkušeností s krizí ale ví, že už teď je čas svůj podnik na příchod recese připravit. Jak na to, prozradí na konferenci v Praze 28. ledna 2020 v pražském PwC Experience Centru.

Mezi řečníky budou především lidé, kteří se s krizí už v životě potkali nebo řeší její dopady v každodenním podnikání. Nemusí přitom jít rovnou o problémy celé ekonomiky, často se naopak jedná o vnitřní krizi jednotlivých oborů či konkrétních firem.

Takový byl i příběh společnosti SHINE Consulting, která se zabývá řízením projektů a inovací v podnicích. Sama přitom v minulosti kvůli nevhodné strategii a nedostatečným rezervám zkrachovala. Její současný majitel Josef Hajkr, který ve firmě tehdy působil jako konzultant, však přišel s konceptem Motiv-ace, díky kterému během šesti měsíců vzrostla výkonnost jednotlivých zaměstnanců o 20 %. Stačilo se věnovat jen tomu, co přináší skutečně užitek. Zda mají konkrétní činnosti a projekty přínos, přitom v rámci Motiv-ace hodnotí přímo lidé z firmy při vzájemných setkáních.

Svůj pohled na firemní krize přinese také insolvenční správce Lukáš Zrůst ze společnosti Konreo. Protože se ve své profesi často setkává s problémy podniků s miliardovými obraty, ví, jaké ukazatele jako první mohou naznačit, že něco není v pořádku. Díky tomu je pak možné zasáhnout včas a vyhnout se ještě větším problémům.

K tématu konference bude mít mnoho co říci i Petr Stuchlík, zakladatel finančně-poradenské společnosti Fincentrum. Zkušenosti má například s tím, jak od nuly vybudovat firmu s více než miliardovým obratem a vyrovnat se přitom se špatnou pověstí, kterou celé finanční poradenství v Česku stále má. Mluvit ale bude i o tom, proč vyšlo Fincentrum vítězně z krize roku 2009 a díky čemu se podařilo firmu později zdárně prodat.

Bývalý top manažer Stanislav Zabadal, který 13 let řídil výrobní závody zahraničních korporací s obratem dosahujícím bezmála jedné miliardy korun, popíše, jak zachránit podnik, který nevydělává. Představí svůj koncept Co-pilot, který manažerům firem v problémech poskytuje pomoc „kopilota“ v podobě zkušeného externího manažera.

Šéf pražské pobočky marketingové agentury Pria Michal Ročeň pak na konferenci řekne, proč není příliš moudré v době klesajících výnosů jako první škrtat náklady na reklamu, PR a marketing, jak to firmy obvykle dělávají.

Digitální přesah bude mít vystoupení Roberta Soudného, ředitele firmy 6K, která jako jedna z prvních v Česku přišla na trh s digitální transformaci účetnictví. Soudný vysvětlí, jak lze pomocí digitálního automatického čtení faktur nejen snížit náklady na zpracování účetnictví, ale kromě toho také získat rychleji a přehledněji data, která mohou včas ukázat na případné problémy či příchod krize.

Advokátka Pavla Komendová z kanceláře Šetina, Komendová & Partners účastníky konference seznámí s důvody, proč je nastavení vztahů ve společnosti důležitější, než se zdá, a to jak v dobách dobrých, tak obzvlášť v dobách zlých.

Radim Pařík pak připojí svoji zkušenost s tím, jak se mu podařilo v době krize roku 2009 dostat firmu z několikamiliardové ztráty do zisku.

Konference bude kromě zkušených řečníků unikátní také v tom, že nepůjde jen o desetiminutová vystoupení jednotlivců za pultem s mikrofonem. Účastníci se totiž po prvním bloku rozdělí do skupin a formou hry absolvují workshop zaměřený na řešení konkrétních problémů ve firmách. „To, co si lidé zkusí a zažijí na vlastní kůži, to si také odnesou. Když jdete na nějakou konferenci a tam je 100 přednášek, neodnesete si nic,“ popisuje Pařík s tím, že po workshopu bude následovat ještě panelová diskuze. V ní experti odpoví na případné otázky včetně těch, jež vyvstanou až při řešení konkrétních situací z workshopu.

Na závěr akce určené především pro majitele, ředitele či top manažery malých, středních či velkých firem, se uskuteční i networking, kde si budou moci účastníci předávat zkušenosti také mezi sebou.


Více informací o konferenci a možnost registrace včetně ceníku naleznete na www.shine.cz.

Kontakt pro média: PR PA RT NE RS I Roman Pařík I rp@prpartners.cz I +420 777 236 267

Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.