Nekvalitní spotřební zboží je časovaná bomba

Publikováno

To konstatoval průzkum, který uskutečnila Rada kvality ČR, Řídící výbor Programu Česká kvalita a AMSP ČR pod názvem Známe rizika nákupu spotřebního zboží?

Z výsledků dotazování vyplývá, že čeští zákazníci nejsou dostatečně seznámeni se všemi zdravotními a bezpečnostními riziky, která může nákup spotřebního zboží přinést. Většina respondentů nejen nezná skupiny výrobků, jež jsou z hlediska ohrožení zdraví nejrizikovější, ale v rozporu se skutečností se domnívá, že veškeré zboží před uvedením na trh prochází kontrolou ověřující splnění všech zákonných požadavků.

Za pozitivní výsledek, zejména pro firmy a jejich produkty oceněné v Programu Česká kvalita, je na druhé straně možné považovat důvěru respondentů ve značky kvality a ochotu řídit se těmito značkami při výběru zboží. Zatímco problematika kvality a bezpečnosti potravin je téma, které získává čím dál více pozornosti veřejnosti, spotřební zboží zůstává jen na okraji zájmu. Přitom zdravotní rizika vyplývající z nákupu nebezpečných a neprověřených výrobků jsou minimálně stejná jako u potravin. A informace z evropské databáze nebezpečných výrobků RAPEX naznačují, že jejich množství na českém trhu roste: počet nebezpečných výrobků, které Česká obchodní inspekce do systému RAPEX nahlásila, vzrostl meziročně na trojnásobek!

Jednou z cest, jak minimalizovat riziko nákupu nebezpečného výrobku, je dávat přednost produktům českých firem. „Překvapilo nás, že pouze 9 % zákazníků dává při nákupu přednost malým rodinným firmám. Trend odklonu od velkých firem a obchodních řetězců, který zaznamenávají kolegové v západní Evropě, k nám tedy zatím nedorazil. Přitom velká většina malých firem je schopna zákazníkům nabídnout nejen vynikající zboží a služby, ale i osobní přístup a splnění individuálních požadavků,“ říká Eva Svobodová, generální ředitelka AMSP ČR.

Průzkum realizovala agentura Ipsos v červnu 2014 na reprezentativním vzorku 619 respondentů.

Zdroj: AMSP ČR

Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.