Agentura CzechTrade letos pomohla získat zakázky již 680 firmám

Publikováno

Praha, 8. září 2015 – Oproti prvnímu pololetí loňského roku agentura CzechTrade zaznamenala 56% nárůst zájmu o služby zahraničních kanceláří. Ve sledovaném období letošního roku agentura získala celkem 1 002 placených zakázek, tedy přibližně dvě třetiny počtu zakázek realizovaných v roce 2014. Zakázky v celkové hodnotě vyšší než půl miliardy korun díky jejím službám získalo 680 exportérů. Nejvíce úspěšných případů zaznamenala zahraniční kancelář v Düsseldorfu, podle hodnoty zprostředkovaných zakázek bylo nejúspěšnější zastoupení v Johannesburgu. Do konce roku se agentura představí v dalších dvou krajských městech, a to v Brně a Ústí nad Labem, a uspořádá ještě 30 vzdělávacích akcí pro české firmy na území České republiky.

„V prvním pololetí se nám podařilo potvrdit nastolený trend vzrůstajícího zájmu českých exportérů o služby agentury CzechTrade. Vývozci na spolupráci s námi nejvíce oceňují úsporu nákladů a času. Spokojenost se službami nejlépe dokládají výsledky dotazníků zpětné vazby, ve kterých agentura CzechTrade získala průměrnou známku 1,22 a podle kterých by většina respondentů její služby doporučila svým obchodním partnerům. Velkou radost mi dělá zájem studentů VŠE o stáže na naší centrále v Praze i v zahraničí, které jim od června nabízíme. Věříme, že se nám tak podaří propojit vyučovanou teorii s praxí, a že spolupráce bude pro obě strany přínosná,“ říká Radomil Doležal, generální ředitel agentury.

Agentura CzechTrade v první polovině roku 2015 zpracovala 1 002 zakázek, z toho v 779 případech šlo o zakázky zahraničních kanceláří. Zaznamenala přitom 57 úspěšných případů spolupráce s exportéry v celkové hodnotě 535 925 014 Kč. Nejvíce potvrzených úspěšných případů mají zahraniční kanceláře CzechTrade v Düsseldorfu (15), Almaty (8), Londýně (6) a ve Vídni (5). Z hlediska objemu zprostředkovaných zakázek si nejlépe vedly zahraniční kanceláře agentury CzechTrade v Johannesburgu (160 mil. Kč), Stockholmu (137,5 mil. Kč), Šanghaji (55,7 mil. Kč) a v Düsseldorfu (48,7 mil. Kč).

„Německo je pro český export nejvýznamnější zemí a zastoupení agentury CzechTrade v Düsseldorfu dlouhodobě odvádí skvělou práci. Výborné výsledky kanceláří v Šanghaji, Johannesburgu a v Almaty potvrzují, že o české výrobky je zájem i mimo Evropskou unii a že právě tam by měla podpora exportu směřovat,“ dodává ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek.

Podle dotazníků zpětné vazby, které vyplňují přímo klienti, agentura CzechTrade získala ve všech sledovaných kategoriích na stupnici od jedné do čtyř průměrnou známku 1,22. Exportéři chválili zahraniční kanceláře i konzultanty. Téměř třem čtvrtinám klientů přinesly služby agentury úsporu nákladů, 46 % umožnily lepší rozhodování a 86 % ušetřily čas. Téměř všichni klienti, kteří v prvním pololetí dotazník vyplnili, by služby agentury CzechTrade doporučili svým obchodním partnerům.

V první polovině roku pokračovala realizace dvou interních projektů financovaných z prostředků operačního programu Podnikání a inovace (OPPI) – Společná účast na výstavách a veletrzích v zahraničí a Design pro konkurenceschopnost. Projekt SVV 2013–2014 byl prodloužen a od začátku roku 2015 bylo v rámci něho realizováno celkem 30 zahraničních veletrhů v 18 zemích světa (66,7 % v Evropě a 33,3 % mimoevropských) s celkem 645 účastníky. Díky podpoře projektu Design pro konkurenceschopnost mohlo 82 firem ze segmentu malých a středních podniků navázat spolupráci s designérem. V obou případech nyní agentura CzechTrade připravuje navazující interní projekty. Díky iniciativě agentury mají české firmy do doby schválení nového programu SVV stále možnost využít nedočerpaných evropských fondů k účasti na významných zahraničních veletrzích.

Agentura CzechTrade zahájila spolupráci s Fakultou mezinárodních vztahů Vysoké školy ekonomické, jejíž studenti získali mimo jiné možnost ucházet se o stáže v centrále agentury či v jejích zahraničních kancelářích. Studenti projevili o stáže značný zájem. K dnešnímu dni se o ně ucházelo 29 studentů. Dva z nich získali stáž v centrále v Praze a dalších devět v zahraničních kancelářích agentury CzechTrade v Německu, USA, Egyptě, Itálii, Rusku a v Austrálii.

CzechTrade rovněž pokračuje ve větší spolupráci s českými regiony. Po konferencích v Praze, Plzni a v Ostravě budou následovat setkání v Ústí nad Labem a v Brně. Exportéři se do konce roku budou moci zúčastnit 30 vzdělávacích akcí a podílet se na výběru zahraničních veletrhů, na kterých agentura podpoří prezentaci českých firem.

O agentuře CzechTrade

CzechTrade je agentura na podporu exportu, podřízená Ministerstvu průmyslu a obchodu České republiky. Funkcí agentury, která působí od roku 1997, je pomáhat českým firmám a podnikatelům proniknout na zahraniční trhy. Zájemci o spolupráci si mohou vybrat ze široké nabídky asistenčních služeb, případně sami nadefinovat jejich podobu dle svých individuálních potřeb či se stát členy prestižního Exportního klubu a využít tak dalších exkluzivních benefitů.

www.czechtrade.cz

Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.