Startuje Rok řemesel 2016: Přesvědčíme společnost, že řemeslo si zaslouží větší respekt

Publikováno

Na letošním 13. Dni podnikatelů České republiky AMSP ČR slavnostně startuje historicky největší projekt na podporu řemeslného podnikání v ČR. „Budeme zviditelňovat českou dovednost, živnostníky a malé firmy, přičemž klíčovou úlohu v Roku řemesel bude hrát dvacítka odborných cechů a společenstev jak z průmyslových, tak potravinářsko-zemědělských oborů. Podařilo se nám tak sjednotit na jednu platformu 35 řemeslných profesí,“ upřesňuje předseda asociace Karel Havlíček.

Řemeslo má budoucnost

Po více než roce příprav se pod záštitou Ministerstva průmyslu a obchodu a Ministerstva zemědělství rozjíždí kampaň, která si klade za cíl představit řemeslo jako klíčový nástroj pro udržení obslužnosti regionů i zajímavou volbu pro mladou generaci. Generálními partnery Roku řemesel 2016 se staly Komerční banka, Mediatel a Mafra. K mediálním partnerům patří samozřejmě i TRADE NEWS a sesterský magazín TECH EDU.

V předvečer vyhlášení Roku řemesel představila AMSP ČR ve spolupráci s deníkem DNES důležité řemeslné profese. Ve speciálním seriálu se po dobu tří týdnů objevovali nejlepší řemeslníci jednotlivých cechů, spotřebitelé se seznamovali s cenovými relacemi i tím, jak posoudit kvalitu jejich práce. Ve spolupráci s řemeslnými svazy se asociace snažila přesvědčit zákazníky, že řemeslný fortel a kvalita jsou u nás ve srovnání se světem na výborné úrovni.

Řemeslník bude synonymem kvalitní služby

„Na jaře pak v obdobném formátu navážeme živnostmi potravinářskými a zemědělskými. Následovat budou desítky akcí na zviditelnění řemesla ve všech regionech.

Jednou z hlavních aktivit Roku řemesel bude spuštění hlavního řemeslného portálu pro spotřebitele, kde společně s Mediatelem, Komerční bankou a všemi cechy připravujeme nejen nejaktuálnější interaktivní seznam všech řemesel, ale i plošné vyhledávání nejbližších dodavatelů a jejich hodnocení, včetně garancí.

Pro živnostníky připravujeme i řadu grantů, budeme vyhodnocovat nejlepší řemeslné počiny, prostřednictvím průzkumů budeme mapovat a medializovat názor spotřebitelů, chystáme analýzy a opatření v oblasti učňovského školství, budeme aktualizovat živnostenský zákon,“ doplňuje Karel Havlíček. „Hodláme přesvědčit vládu, že diskuze o živnostnících a řemeslech nesmí sklouznout jen do roviny daňových paušálů a zdravotních či sociálních odvodů, ale že jejich úloha je zejména ve vytváření drobných služeb, zabezpečujících chod regionů. Hodláme přesvědčit mladé lidi, že řemeslo má budoucnost. Hodláme přesvědčit školy, že pouhými deklaracemi o zlatých českých ručičkách a perspektivě dnes nikoho nezískáme a že je nutné zahájit úplně jiný systém vzdělávání v technických oborech učňovského a středního typu. A konečně hodláme přesvědčit spotřebitele, že řemeslník není ten, kdo je přišel ošidit, ale ten, kdo jim dokáže udělat kvalitní službu. Přesvědčíme společnost, že řemeslo si zaslouží větší respekt.“

Zdroj: AMSP ČR

Celý článek najdete v tištěné verzi TRADE NEWS 5/2015 na str. 7.

 

Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.