Máme sebevědomé exportéry

Publikováno

Společnost DHL Express vyhlásila letošní výsledky Exportního výzkumu DHL, který již 24 let mapuje názory nejvýznamnějších českých vývozců na aktuální exportní trendy a klíčové faktory. Výzkum se provádí na základě dotazování ředitelů a členů top managementu 300 českých exportních firem, které náhodným výběrem z exportní databáze zajišťuje společnost GfK.

Přestože exportní firmy očekávaly v letošním roce stagnaci objemu exportu, ve skutečnosti 48 % z nich uvádí meziroční vzrůst, což je o celých 5 % více než loni. Bezmála polovina exportérů očekává také růst exportu v příštích letech, což dokazuje index exportního sebevědomí, který je se 42 % druhý nejvyšší za posledních 5 let. Podmínky pro export z ČR považuje 77 % exportérů za stabilní, což je nárůst o 4 procentní body. Pro naprostou většinu exportérů jsou klíčovými trhy stále země EU a jejich význam dokonce ještě mírně stoupl. Druhou nejvýznamnější oblast exportu pro české exportéry dosud představuje Rusko, avšak ubylo firem, které tam vyváží. Stejně tak ubylo firem vyvážejících do Číny, jihovýchodní Asie a Jižní Ameriky.

Zdroj: Helas

Celý článek najdete v tištěné verzi TRADE NEWS 5/2015 na str. 11.

Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.