Ekonomika roste díky českému exportu

Publikováno

Praha, 26. listopadu 2015, Kongresové centrum Praha – Již 18. ročník prestižní soutěže Exportní cena DHL UniCredit ocenil nejlepší české exportéry a jejich úspěchy. V kategorii „Středně velká společnost“ se na prvním místě umístila společnost Enkom a.s., která exportuje technologická zařízení do zemí Ruské federace. Vítězem kategorie „Malá společnost“ se stala společnost PBS ENERGO, a.s., která po celém světě podniká v obou energetiky. Soutěž byla letos v rámci kategorie Exportér teritoria zaměřena na Latinskou Ameriku, kde sklidila největší úspěchy společnost J 4 s.r.o. vyvážející linky na výrobu pečiva všech druhů. Soutěž založila logistická společnost DHL Express CZ, aby motivovala vývozce ve snaze dobývat zahraniční trhy a získávat nová odbytiště pro své produkty. Generálním partnerem je UniCredit Bank. Záštitu opět převzala agentura CzechTrade, která stála rovněž u zrodu této soutěže, a Asociace malých podniků a živnostníků ČR. Odborným garantem je společnost COFACE CZECH. Slavnostní večer proběhl pod patronací Ministerstva průmyslu a obchodu.

Ocenění „Nejúspěšnější klient CzechTrade“ získala společnost BIKE FUN International s.r.o. z Kopřivnice, výrobce všech typů jízdních kol. V soutěži letos přibyla i druhá CzechTrade kategorie, kterou je „Exportní příběh roku“. Svým příběhem úspěšného exportéra porotce nejvíce zaujala společnost Kovobel v. d., kovovýrobní družstvo potřeb pro domácnost, zemědělství a zahradu. „Vítězové obou kategorií ukazují, že v zahraničí může uspět široké spektrum českých výrobků. Novou kategorií ‚Exportní příběh roku‘ jsme chtěli ukázat, že za každým úspěchem se skrývá nejen tvrdá práce, ale také zajímavá historie, která může inspirovat další české podniky. Firma Kovobel, která letos úspěšně vstoupila na mexický trh, je naším dlouholetým klientem a své výrobky dodává do zemí celého světa,“ říká Radomil Doležal, generální ředitel agentury CzechTrade.

Vítězství v kategorii „Globální exportér“ obhájila společnost se 118 vývozními destinacemi 2N TELEKOMUNIKACE a.s., přední evropská firma zabývající se vývojem a výrobou produktů z oblasti ICT a fyzické bezpečnosti.

„Kategorii středních firem ovládly technologické společnosti, což je důkazem, že pokračujeme v naší industriální tradici, a že prosperita naší země leží stále primárně v technických oborech. Je tedy s podivem, že se stále o technickém vzdělávání na všech stupních spíše hovoří, než koná. I tyto vítězné firmy se potýkají s nedostatkem dobře kvalifikovaných lidí. Proto i radikální řešení, které se nemusí líbit všem, je v této situaci lepší než nečinnost,“ konstatuje Pavla Břečková, místopředsedkyně představenstva AMSP ČR. „V kategorii malá společnost mě zaujali všichni tři vítězové, a to zejména poměrně značnou přidanou hodnotou a produktivitou na jednoho zaměstnance. Dvě z firem jsou navíc opět strojírenského charakteru, což je mi profesně zvláště blízké. Oba jsou navíc z Vysočiny – tedy regionu, který průmyslově tak zcela nevyčnívá. Skvělým zadostiučiněním v často výzkumně podceňovaném segmentu malých firem pro mě bylo zjištění, že všechny tyto firmy se vývoji intenzivně věnují. Je to dobrá zpráva pro všechny, protože to znamená, že skutečně nastal posun nejen ve vědomí potřeby R&D, ale i v konkrétních činech. Je to pro celou Evropu jediná šance na přežití v současné globální konkurenci.“

Přehled výsledků 18. ročníku Exportní ceny DHL UniCredit podle kategorií:

Středně velká společnost

1. místo – Enkom a.s.

2. místo – INCO engineering s.r.o.

3. místo – 1Witos s.r.o.

Malá společnost

1. místo – PBS  ENERGO, a.s.

2. místo – Simplity, s.r.o.

3. místo – DAWELL CZ

Exportér teritoria – Latinská Amerika

1. místo – J 4 s.r.o.

Globální exportér

1. místo – 2N TELEKOMUNIKACE a.s.

Nejúspěšnější klient CzechTrade

1.místo – BIKE FUN International s.r.o.

Exportní příběh roku

1. místo – Kovobel v.d.

Zdroj: Agentura Helas

Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.