Hvězdy mezi exportéry: Známe výsledky 18. ročníku Exportní ceny DHL UniCredit

Publikováno

Již 18. ročník prestižní soutěže Exportní cena DHL UniCredit ocenil nejlepší české vývozce a jejich úspěchy. V kategorii Středně velká společnost se na prvním místě umístila společnost Enkom, která exportuje technologická zařízení do zemí Ruské federace. Vítězem kategorie Malá společnost se stalo PBS Energo, které po celém světě podniká v oboru energetiky. V rámci kategorie Exportér teritoria, která byla letos zaměřena na Latinskou Ameriku, sklidila největší úspěchy společnost J4 vyvážející linky na výrobu pečiva.

Soutěž založila logistická společnost DHL Express CZ, aby motivovala vývozce ve snaze dobývat zahraniční trhy a získávat nová odbytiště pro své produkty. Generálním partnerem je UniCredit Bank. Záštitu opět převzala agentura CzechTrade, která stála u zrodu soutěžního projektu, a Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR. Odborným garantem je společnost Coface Czech. TRADE NEWS patří už tradičně k mediálním partnerům.

Letošního ročníku soutěže Exportní ceny se zúčastnilo o 13 % více exportérů než loni, přičemž jejich podíl na celkovém vývozu roku 2014 narostl o 20 %. Nejvíce přihlášek dorazilo od firem z Jihomoravského kraje, Prahy a Moravskoslezského kraje. Export všech přihlášených firem za rok 2014 činil celkem 14,5 mld. Kč. „Všechny firmy měly vysokou dynamiku růstu vývozu, v průměru o 30 % vyšší než v roce předchozím, přičemž ty nejdynamičtější dosahují hodnot růstu obratu několika set procent, což je umisťuje na přední oceněná místa,“ komentuje výsledky Martin Růžička z Coface Czech.

Tradiční ocenění Nejúspěšnější klient CzechTrade získala společnost Bike Fun International z Kopřivnice, výrobce všech typů jízdních kol. V soutěži letos přibyla i druhá kategorie spojená bezprostředně s CzechTrade, kterou je Exportní příběh roku. V ní porotce nejvíc zaujala společnost Kovobel, kovovýrobní družstvo potřeb pro domácnost, zemědělství a zahradu. „Vítězové obou kategorií ukazují, že v zahraničí může uspět široké spektrum českých výrobků. Novou kategorií Exportní příběh roku jsme chtěli ukázat, že za každým úspěchem se skrývá nejen tvrdá práce, ale také zajímavá historie, která může inspirovat další české podniky. Firma Kovobel, která letos úspěšně vstoupila na mexický trh, je naším dlouholetým klientem a své výrobky dodává do zemí celého světa,“ říká Radomil Doležal, generální ředitel agentury CzechTrade.

Vítězství v kategorii Globální exportér obhájila společnost se 118 vývozními destinacemi 2N Telekomunikace, přední evropská firma zabývající se vývojem a výrobou produktů z oblasti ICT a fyzické bezpečnosti.

Zdroj: Helas

Celý článek najdete v tištěné verzi TRADE NEWS 6/2015 na str. 62-63.

Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.