Gratulujeme vítězům!
Cena hlavního projektu Rok nové energie 2024, Rodinná firma roku AMSP ČR, eŽena, Nastartujte se, Národní ceny České republiky
Žofín Garden, 11. května 2016 – Dnešním dnem byl zahájen 19. ročník soutěže Exportní cena DHL UniCredit, která podporuje a oceňuje úspěchy českých exportérů. Soutěž založená společností DHL Express i letos hledá nejlepší exportéry v kategoriích Malá společnost, Středně velká společnost, Globální exportér nebo Exportér teritoria. V poslední zmiňované kategorii se aktuální ročník zaměří na země ASEANu, tedy jihovýchodní Asie. Soutěž opět probíhá pod záštitou vládní agentury CzechTrade, která vyhlásí vítěze dalších dvou kategorií.
„Pozitivní vývoj na poli českého exportu, který pozorujeme v posledních letech, potvrzuje sílu a odhodlání české ekonomiky prosadit se v dnešní době. Je nám ctí, že jsme se soutěží Exportní cena DHL UniCredit již tolik let u toho a můžeme se podílet na podpoře těch, kteří mají na tento rozvoj největší vliv. DHL Express letos oslaví 30 let fungování na českém trhu. I prostřednictvím našich služeb jsme pomohli řadě společností prorazit na zahraničních trzích a doufám, že v tom budeme úspěšně pokračovat i nadále,“ říká Luděk Drnec, obchodní ředitel společnosti DHL Express CZ a CEU, která soutěž založila.
Ocenění v soutěži získají vítězové v kategoriích Malá společnost (firmy do 50 zaměstnanců) a Středně velká společnost (firmy do 250 zaměstnanců) a udělena bude také cena poroty pro Globálního exportéra, která hodnotí nárůst počtu států, do kterých společnost v posledních dvou letech exportovala.
„Letošní Exportní cena DHL UniCredit míří do jihovýchodní Asie. Indonésie, Filipíny, Vietnam, Malajsie či Myanmar jsou zatím českými exportéry nepříliš prozkoumané trhy. Loni na ně směřovalo necelých 23 miliard, což je jen 0,6 procenta vývozu. Ve chvíli, kdy jsou velké čínské a ruské trhy v problémech, však tyto trhy skrývají pro české vývozce obrovský potenciál. Právě na východě mohou totiž čeští výrobci plně zúročit své zkušenosti ze západních trhů. Namísto subdodavatelských rolí běžných na vyspělých trzích se tak stávají hlavními dodavateli rozsáhlých investičních celků,“ hodnotí situaci Jiří Flégl, manažer strukturovaného exportního financování UniCredit Bank.
Kategorie Exportér teritoria se vyhlašuje každoročně, a to vždy pro jiný světový region. Letos bude vyhlášen nejúspěšnější exportér do zemí, které jsou členy Sdružení zemí jihovýchodní Asie (ASEAN), jež tvoří Brunej, Filipíny, Indonésie, Kambodža, Laos, Malajsie, Myanmar, Singapur, Thajsko a Vietnam.
„Jsem rád, že byly pro kategorii Exportér teritoria v letošním roce vybrány země ASEANu. Agentura CzechTrade v mnoha zemích této oblasti dlouhodobě působí (Indonésie, Thajsko, Vietnam) a v Singapuru otevřela začátkem tohoto roku novou zahraniční kancelář. Pracovníci agentury tak jsou připraveni firmám efektivně pomoci při jejich pronikání na tyto vzdálené trhy, “ komentuje kategorii Radomil Doležal, generální ředitel agentury CzechTrade.
Dvě ze soutěžních kategorií budou opět vyhlášeny pod patronací agentury CzechTrade, která ocení svého nejúspěšnějšího klienta a nejzajímavější exportní příběh. „Stejně jako v loňském roce chceme i letos hlavně díky druhé zmíněné kategorii inspirovat další firmy ke vstupu na zahraniční trhy,“ dodává Doležal.
„Jako pořadatelka Exportní ceny si uvědomuji zodpovědnost, která nám byla předána. Uvědomujeme si, že český export se velkou mírou podílí na růstu ekonomiky a prosperity naší země. Proto je pro nás důležité vytvořit pro účastníky Exportní ceny výjimečné a atraktivní podmínky, které jim pomohou při rozvoji jejich podnikání. Exportní cena nejenom oceňuje firmy, ale také jim dává příležitost se podívat na své podnikání z nadhledu. Důležité informace předáváme na společensko-odborných klubových setkání. Účastnící získávají zdarma přístup do registru exportérů, řadu benefitů od partnerů projektu a v neposlední řadě možnost zviditelnění svojí značky a služeb. Naší cíl je budovat hrdé Česko a poukazovat na úspěch českých firem ve světě,“ říká Helena Kohoutová, pořadatelka Exportní ceny DHL UniCredit.
Do Exportní ceny DHL UniCredit se mohou přihlásit vývozci, kteří splňují níže uvedené podmínky vlastnictví a hranici minimálního vývozu. Základní hodnocení vývozců vychází z indexu vypočítaného jako násobek meziročního růstu exportu (rok 2014 a rok 2015) a podílu exportu na obratu firmy. Na základě získaných výsledků jsou společnosti rozděleny do kategorií a je určeno jejich konečné pořadí v soutěži.
Více informací o soutěži naleznete na www.exportnicena.cz
Zdroj: Helas
Cena hlavního projektu Rok nové energie 2024, Rodinná firma roku AMSP ČR, eŽena, Nastartujte se, Národní ceny České republiky
Vážení čtenáři, mám tu čest a potěšení představit vám prostřednictvím magazínu TRADE NEWS svou zemi, Srbsko, jednu z nejkrásnějších zemí ležící na křižovatce střední a jihovýchodní Evropy. Hlavní město Srbska Bělehrad je moderní metropolí s více než dvěma miliony obyvatel a patří mezi nejoblíbenější turistické destinace v Evropě. Leží na soutoku Dunaje a Sávy a nabízí bohatý kulturní život, historické památky a výbornou kuchyni stejně jako srbská vína. Město se navíc připravuje na pořádání největší světové výstavy EXPO 2027.
Gratulujeme vítězům 2024!
Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.