České ženy v byznyse

Publikováno
thumbnail

V Klášteře minoritů sv. Jakuba v Praze 1 byl zahájen 9. ročník Ocenění Českých Podnikatelek prestižní konferencí Women In Business.

„Mým cílem je sdělit ženám, že jejich podnikání má smysl. Že jejich pracovitost, píle i náklady mají svou cenu. Že má cenu podnikat. A my je chceme za jejich pracovitost ocenit,“ uvedla konferenci i nový ročník Helena Kohoutová, zakladatelka projektu Ocenění Českých Podnikatelek.

Hodnota firem vlastněných ženami roste stejně jako samotný počet těchto firem – na základě dat odborného garanta projektu CRIF – Czech Credit Bureau dosáhl poměr firem vlastněných pouze ženami letos 14 %, což je za posledních deset let téměř dvojnásobný nárůst. Společnosti vlastněné ženami jsou tradičně mladší, menší, ale zdravější, s trvalou a rostoucí hodnotou.

Program konference inspiroval dalšími možnostmi, jak tuto hodnotu ještě posílit a zvednout. Martin Buranský, ředitel ČSOB Advisory, vyzdvihl význam rodinných firem a jejich bohatství, přičemž poukázal na důležité aktuální téma – generační převod ve firmách. „Staré čínské přísloví říká, že velký majetek nepřežije tři generace. Každý majitel rodinné firmy by si proto měl položit otázky, jako: Existuje člen rodiny, který má předpoklady pokračovat v podnikání? Vím, co se stane s mým majetkem, když tady nebudu?“ doporučuje Martin Buranský.

Petr Šíma, partner auditorské společnosti NSG Morison téma rozvedl – jak změnit firmu, aby byla sexy pro investory, banky a novou generaci? Poukázal na důležitost vizí, kdy je nutné vidět svou firmu vždy o krok napřed. Hodnotu firmy zvyšuje růst tržeb s úsporou nákladů, investice do majetku, pracovní kapitál, financování, řízení rizik a samotná doba existence firmy.

V následující talk show zpovídala Helena Kohoutová další hosty. Jako první přišel na pódium Jan Soukup, majitel a General Manager Mediarex group a cestovní kanceláře Blue Holiday, ale také režisér, producent. Jako zástupkyně úspěšné rodinné firmy, kde se navíc skvěle zdařilo provést generační výměnu, dorazila Kateřina Kadlecová, spolumajitelka a generální ředitelka USSPA. O své zkušenosti se podělit také Jan Mühlfeit, bývalý President Microsoft Europe, globální stratég, kouč a mentor. Řadu hostů zakončila Laura Janáčková, docentka klinické psychologie Sexuologického ústavu 1. LF UK a VRN v Praze, zakladatelka Institutu partnerských vztahů a autorka řady knih. Poradila, jak zvýšit ženský a mužský potenciál a jak vylepšit komunikační strategii pro obě pohlaví. To se dá využít v podnikání. „I firma může svádět,“ upozorňuje Laura Janačková a dodává: „Myslím, že od počátku věků to byla právě rozdílnost muže a ženy, která umožnila vznik nejsilnějších lidských emocí a nejzajímavějších nápadů.“

Další informace a cenné rady mohli účastníci konference načerpat na odborných zastávkách u stánků Microsoft, Vodafone, Presentigo, Blue Holiday , Volvo a E.ON. O pohoštění se postaraly společnosti Keto Diet, Mladý kokos, Aqua Angels, Dilmah a Café Reserva.

Zdroj: Helas

http://oceneniceskychpodnikatelek.cz/

Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.