Češi navrhují zapojit ECAs k nastartování evropské ekonomiky
EGAP představil nápad na jednání zemí V4
Praha, 24. června 2016 – Téměř třetina všech malých a středních exportérů využila v minulém roce služeb agentury CzechTrade, nejčastěji s žádostí o pomoc s propagací a vyhledáváním vhodných obchodních partnerů či distributorů. Vyplývá to z výsledků průzkumu, který si nechalo vypracovat Ministerstvo průmyslu a obchodu spolu s Asociací malých a středních podniků a živnostníků (AMSP ČR).
Z šetření jednoznačně vyplynulo, že firmy považují státní podporu exportu za důležitou. „Podpora malých a středních podnikatelů je pro stát klíčová. Snažíme se poskytnout firmám dostatečné zázemí, které jim usnadní vstup na zahraniční trh. Podle výzkumu nevyužívá tuto pomoc jen necelá pětina exportérů. Toto číslo jednoznačně ukazuje, že má státní politika podpory exportu velký význam,“ vysvětluje ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek.
„Většinou mají podniky zájem o pomoc s marketingovými aktivitami, volbou správné komunikační strategie a také o exportní pojištění. Celkem 86 % všech firem, které už s CzechTrade mají zkušenosti, plánují jeho služby využívat i nadále. Polovina zákazníků využívá služeb centrály, třetina se spoléhá kromě centrály také na zahraniční kanceláře,“ říká Radomil Doležal, generální ředitel agentury CzechTrade.
Menší a střední podniky oceňují zejména fyzickou přítomnost zahraničních zástupců v teritoriích.
Až 60 % dotazovaných podniků si cení know-how, 26 % navíc hodnotí pozitivně také znalost obchodních kontaktů. Pro menší podnikatele, kteří se chtějí zorientovat v cizím teritoriu, je CzechTrade coby nekomerční subjekt důvěryhodným a finančně dostupným partnerem.
Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR se zajímala mimo jiné o to, jakým směrem se český export ubírá. Z průzkumu vyplývá, že české podniky vyvážejí své služby a produkty nejen do Evropské unie. „Potvrzuje se dlouhodobý trend růstu zájmu o severoamerické území a také o země ze Společenství nezávislých států. Oproti předchozímu roku exportuje do těchto zemí o 7 % více firem. Hlavní překážkou vstupu na nový trh již nejsou jen náklady a neznalost prostředí, ale také umělá regulace. Firmy si stěžují především na rostoucí byrokracii a nedostatek kvalitní pracovní síly,“ dodává Karel Havlíček z AMSP ČR.
Zdroj: CzechTrade
EGAP představil nápad na jednání zemí V4
Zatímco česká odborná veřejnost se těšila na zavedení mistrovské zkoušky jako nástroje ke zvyšování prestiže řemeslných profesí, Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) na poslední chvíli přišel se stanoviskem, které vyvolává znechucení a rozhořčení mezi podnikateli i řemeslnými spolky. Podle ÚOHS je předkládaný zákon o mistrovské zkoušce v rozporu s národním i evropským právem a může negativně ovlivnit konkurenci na trhu.
Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR ve spolupráci s Googlem vás zve na exkluzivní sérii školení, kde se dozvíte, jak umělá inteligence může usnadnit vaše podnikání, zvýšit produktivitu a otevřít nové možnosti růstu.
Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.