V Mailstepu, české logistické společnosti, která je na trhu již třicet let, postupujeme ve své zahraniční expanzi. Se silným investorem v zádech plánujeme v horizontu tří let vybudovat evropskou fulfillmentovou síť, v jejímž rámci budeme schopni do každé země v Evropě doručit objednávku do druhého dne. Z finálního výběru několika zemí, ve kterých jsme zvažovali během letošního roku vybudovat pobočku Mailstepu, vyhrála Itálie.
V tamní trh věříme – Itálie nabízí velký a dynamický e-commerce prostor s množstvím e-shopů v segmentech, jež nás zajímají. Vidíme, že fulfillment, tedy komplexní zajišťování řetězce služeb od příjmu a skladování zboží až po pickování, balení, odesílání zákazníkům a vyřizování vratek, je služba, která se zde teprve vytváří, a my chceme být u toho. Ve fulfillmentu jsou v Itálii historicky angažované „legacy“ logistické firmy s dlouholetou historií, zatímco mladé technologické firmy na tamní trh přicházejí až poslední dobou. Italský trh je natolik velký, aby poskytl prostor pro více hráčů.
Pod brandem mailship jsme nedaleko Milána ve strategické lokaci zajistili moderní sklad o velikosti cca 6000 metrů čtverečních a nově vytvořený italský tým již oslovuje první e-shopy. Objevujeme specifika zdejšího trhu a vytváříme si know-how pro další země. Máme zde velké ambice a je možné, že tu během několika let budeme chtít růst o další logistickou halu.
Kromě Itálie máme velké plány i v jiných zemích Evropy. V některých budeme po italském vzoru růst organicky, v jiných vyhledáváme akviziční příležitosti. Příští rok bychom rádi organicky spustili provoz alespoň ve dvou dalších. Zajímá vás, jak se českému leaderovi ve fulfillmentu bude dařit v zahraničí? Sledujte nás!
České firmy působící v oboru defense mohou podávat žádosti o pojištění v rámci Programu podpory obranného průmyslu. Exportní pojišťovna EGAP je ode dneška přijímá elektronicky na webových stránkách EGAP.cz a také prostřednictvím svých obchodních zástupců. Novinka má pomoct tuzemským zbrojařským firmám získat financování potřebné k budování výrobních kapacit v Česku.
Evropská komise koncem letošního ledna představila ekonomický plán EU na příštích pět let. Jmenuje se Kompas konkurenceschopnosti. AMSP ČR přináší první komentáře.
„Gratuluji vám k tomuto opravdu výjimečnému ocenění. Opět se ukázalo, že i v dnešní době, kdy to tištěné publikace nemají jednoduché, se kvalita vyplácí a je po zásluze odměněna.“
Prof. Hermann Simon, přední světový odborník na podnikové strategie, marketing a tvorbu cen
Exportní trhy
Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.