„Živíme se myšlenkami, proto věnujeme při výběru pracovníků velkou pozornost nejen odborným, ale i osobnostním kvalitám. Bez nadšenců z řad zkušených vývojářů, konstruktérů, programátorů, elektrotechniků, strojních mechaniků a dalších by se nám za pouhých patnáct let nepodařilo prosadit se jak na českém, tak na tolika zahraničních trzích,“ netají se hrdostí nad nepočetným, ale vysoce efektivním týmem svých zaměstnanců zakladatel a majitel společnosti PHATEC Pavel Havelka.
Tato ryze česká firma se zabývá vývojem, projektováním a dodávkou sofistikovaných jednoúčelových strojů a výrobních linek, které jsou navrhovány pro konkrétní výrobní operaci a se zřetelem k individuálním potřebám zákazníků.
Důraz na vybudování a fungování dobře sladěného a výkonného týmu ji přivedl před sedmi lety do společnosti Performia. „Poznatky ze seminářů nám posloužily jako užitečný zdroj inspirace, jak stávající tým stabilizovat a efektivně oslovovat potenciální pracovníky z řad studentů technických vysokých škol a dalších zájemců,“ říká ekonomická manažerka společnosti Michaela Havelková.
Sídlo firmy v Litomyšli
Rutinu a stereotypy neznáme
Konkurenční výhodou firmy je rychlá reakce, flexibilita a neotřelost technických řešení, někdy dokonce nad rámec klientova zadání, aniž by se prodloužily dohodnuté dodací lhůty. Bonusem pro zákazníky je možnost původní znění zakázky během její realizace upravovat. „Tento způsob komunikace však vyžaduje zvýšené nároky na naši práci s klienty. Průběžně reagujeme na jejich požadavky, ale nezůstáváme pasivní a sami přicházíme s novými nápady.“
Když Pavel Havelka společnost zakládal, světový trh s výrobní technikou kolaboval, výrobci ohlašovali poklesy objednávek a podnikatelé se zdráhali investovat. Nováček v oboru si během několika let přesto vybudoval renomé nejen na tuzemském trhu, ale expandoval i do zahraničí. Komplexní technologická řešení malé litomyšlské firmy postupně oslovila zákazníky v Evropě, Asii, Americe a Africe. V současné době PHATEC exportuje zhruba 40 % své produkce. Ta míří jak na vyspělé západoevropské trhy, jako je například rakouský, francouzský a německý, tak do USA, ale poptávka přichází třeba také z Indie, Indonésie, Mauritánie a dalších zemí Asie a Afriky.
Text: Věra Vortelová
Foto: archiv společnosti PHATEC