Tři otázky pro Milana Ráže, pověřeného řízením agentury CzechTrade

Publikováno

O jaké země Jižní Ameriky je z pohledu specialistů CzechTrade mezi českými firmami největší zájem?

Už neplatí, že by mezi významná teritoria patřily pouze země BRICS, stejně tak Jižní Amerika není pouze Brazílie. Naopak sledujeme velmi pozitivní vývoj a rostoucí poptávku v zemích, jako jsou Kolumbie a Peru, které jsou pro české exportéry zajímavé i z hlediska struktury dovozu či klíčových odvětví.

Jak byste si přáli, aby firmy vnímaly CzechTrade?

Jako stabilního partnera, který je tu už bezmála dvě desítky let a může jim nabídnout své zkušenosti, teritoriální a oborovou znalost. Jako cenný zdroj informací a kontaktů, jimiž díky rozsáhlé síti zahraničních kanceláří CzechTrade a MPO po celém světě disponujeme. Jako někoho, kdo vnímá jejich potřeby a snaží se jim usnadnit nelehký boj na exportním kolbišti. Prostě aby CzechTrade vnímali jako proklientskou a komunikaci otevřenou agenturu.

Co nového jim nabízíte?

V rámci portálu Zpravodajství pro export jsme vytvořili klientskou zónu, díky níž mají firmy přístup ke všem zakázkám CzechTrade až pět let zpětně, mohou personalizovat své firemní údaje a požadavky na zasílání informací, mají snadnější přístup k informacím včetně jejich archivace apod. Na stejném portálu jsou přístupné naše analýzy nejvíc žádaných exportních trhů. Mapujeme pro ně příležitosti a trendy v jednotlivých oborech a na vybraných trzích. Exportní informační servis je poskytován zdarma, stejně jako čím dál víc našich služeb.

Celý článek si přečtěte v tištěné verzi TRADE NEWS 2 / 2014 na straně 29.

Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.