„České zdravotnictví je ve srovnání se zahraničím odborně na vysoké úrovni. Ale obecně mu chybí víc empatie a lidský rozměr. Lékař by měl svého pacienta brát jako partnera, mít k němu respekt a přistupovat k němu individuálně. Neléčit jen akutní izolovaný problém, ale poskytnout mu dlouhodobě komplexní péči. Proto se na naší klinice od jejího založení vracíme k tradici rodinných lékařů a náš tým a služby budujeme tak, abychom mohli rozvíjet koncept celostní medicíny,“ zdůrazňuje Michal Šafránek, ředitel soukromé kliniky MY CLINIC, která v den vydání tohoto čísla TRADE NEWS slavnostně otevírá velkorysé prostory jednodenní chirurgie.
Read in English
Jaké jsou hlavní pilíře a přednosti vaší kliniky?
Jsme dostatečně velkým medicínským zařízením, abychom uměli poskytnout na jednom místě komplexní péči pro rodiny i firemní klientelu. Zakládáme si na tom, že pro naše klienty máme nejen dostatek pochopení a času, ale i prostoru pod jednou střechou. Naším cílem je navázat s nimi dlouhodobý vztah, „opečovat“ je nejen v nemoci, ale také ve zdraví; soustředíme se tedy hodně na prevenci. A hlavní pilíře? Momentálně stojíme na třech: ambulance praktických lékařů a specialistů, pediatrické centrum a jednodenní chirurgie.
Zůstaňme u nově otevřené jednodenní chirurgie. Tento koncept zaměřený na neakutní chirurgické zákroky je nyní v medicíně celosvětovým trendem. Jak jste k němu přistoupili vy?
I v této oblasti chceme nastavovat standardy. Na ploše téměř 1400 metrů čtverečných máme tři operační sály vybavené nejmodernějšími přístroji, 14 lůžek v komfortně zařízených, většinou jednolůžkových pokojích s vlastními „hotelovými" koupelnami, aby se u nás jak pacienti, tak případně i jejich doprovod cítili co nejlépe. V tuto chvíli jsme připraveni provádět chirurgické zákroky téměř na všech anatomických strukturách těla s využitím nejmodernějších medicínských postupů včetně ortopedie, gynekologie, břišní a cévní chirurgie, přičemž v budoucnosti bychom se rádi zaměřili i na další operativu.
Velkým problémem českého zdravotnictví jsou dlouhé čekací lhůty. Funguje to u vás jinak?
V současnosti se opíráme o tým bezmála 80 lékařů a terapeutů, což nám umožňuje v běžné péči zareagovat na potřebu našeho klienta tentýž či maximálně druhý den. V rámci jednodenní chirurgie máme možnost nabídnout termín v horizontu týdnů.
Našimi čtenáři jsou z velké části majitelé či vysocí manažeři firem. Zmínil jste firemní klientelu. Co v tomto směru nabízíte?
Jsme schopni nabídnout mnohem víc než klasické vstupní prohlídky, i když i ty jsou důležité a stalo se, že jsme během nich diagnostikovali vážné onemocnění. Umíme vytvořit balíček služeb v oblasti péče o zdraví a prevence přesně podle požadavků a finančních možností zaměstnavatele. Namodelovat péči pro různé skupiny zaměstnanců, můžeme do ní zahrnout i rodinné příslušníky.
A ještě jedna důležitá věc – kromě češtiny se u nás s personálem domluvíte také anglicky. Spolupracujeme s většinou zahraničních pojišťoven, umíme zahraničním klientům zprocesovat veškerou administrativu spojenou s ošetřením. O důvěře v naše služby svědčí například to, že jsme exkluzivním partnerem Velvyslanectví USA v Praze, jako jediní zajišťujeme lékařské prohlídky pro žadatele o víza do Spojených států.
S Michalem Šafránkem hovořila Jana Jenšíková
Foto: Marek Jenšík