Chtěl jsem mít jen jednoho šéfa – sám sebe

Text Jozef Gáfrik Foto archiv Partners Publikováno
thumbnail Česká republika

Ondřej Zeman je finančním poradcem už deset let. V roce 2012 otevřel bankovní a poradenskou pobočku Partners market v Semilech, kde od té doby nabízí komplexní finanční služby pod jednou střechou. V celostátním srovnání dnes jeho pobočka patří mezi tři nejúspěšnější franšízy společnosti Partners.

Nelitujete, že jste se dal na dráhu franšízanta?

Rozhodně ne. Koncept kamenné bankovní pobočky s finančním poradenstvím považuji za skvělý. Služby poskytuji navíc ve městě, ve kterém jsem vyrostl. Je to ideální kombinace, protože znám místní lidi a mohu jim nabídnout finanční produkty od desítek institucí. I v menším městě má šanci vybrat si každý, od financování vlastního bydlení přes pojištění až po spoření a investice.

Máte v Semilech konkurenci?

Ve službách, které dnes poskytuji, konkurenci moc nevidím a upřímně – ani ji nesleduji. Banky a pojišťovny zde samozřejmě pobočky mají, ale ty vnímám spíš jako prodejní kanál pro jejich vlastní služby. Ty ale nejsou většinou o poradenství. Bankéř na přepážce musí za měsíc prodat určitý počet produktů, proto mnohdy prodává, ať je klient potřebuje, nebo ne.

S jakými problémy jste se setkal v začátcích?

Pokud jde o místo, měl jsem štěstí, zrovna se uvolnily prostory přímo na náměstí. Musel jsem udělat kompletní rekonstrukci, ale stálo to za to. Co se mi stále nedaří, je plně obsadit pobočku kvalitním personálem, fluktuace existuje i v našem oboru.

Neměl jste problémy s financováním záměru?

Do pobočky jsem investoval jeden a půl milionu korun. Úvěr mi za dobrých podmínek poskytla naše centrála a brzy ho splatím.

Dříve jste podnikal v pohostinství. Jaký je rozdíl podnikat jako franšízant pod zavedenou značkou nebo být na podnikání sám?

Právě v tom, že jako franšízant na to nejste sám. Stojí za mnou silná značka, profesionální odborné zázemí. Mohu se obrátit o pomoc na právní, analytické, IT nebo marketingové oddělení centrály. Takové služby si podnikatel běžně dovolit nemůže. Pohostinství mi je blízké, ale počáteční investice do nové restaurace by byla vyšší a strop pro příjmy mnohem nižší. V gastronomii bych navíc musel majiteli franšízy platit za licenci.

Jak hodnotíte úroveň finanční osvěty občanů? Je skutečně tak nízká, jak se tvrdí?

Je! Myslím, že existuje velká skupina lidí, kteří nemají na správu financí vlohy, jiní zase čas. Přitom všichni chodíme do práce hlavně kvůli penězům, a pak se o ně neumíme postarat. Myslím, že mít dobrého finančního poradce je k nezaplacení.

Doporučil byste někomu, kdo pomýšlí na vlastní podnikatelskou dráhu, aby vás následoval?

Náš obor je těžký a se špatným jménem, ale osobně v něm vidím velkou příležitost, celkově stále roste. Banky dosahují obrovských zisků a ty mohu mít i já jako podnikatel v této oblasti, i když v menším měřítku. Příležitost tady určitě je, ale čekejte taky krev, dřinu, slzy a pot, abych parafrázoval britského politika Winstona Churchilla. Když ale podnikatel vydrží, bude se mít dobře a pořád se bude moci podívat klientům do očí.

Text: Jozef Gáfrik

Foto: archiv Partners

Více na: www.partnersmarket.cz

Celý článek si přečtěte v tištěné verzi TRADE NEWS 4 / 2017 na straně 85.

Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.