Češi navrhují zapojit ECAs k nastartování evropské ekonomiky
EGAP představil nápad na jednání zemí V4
Důležitou oblastí s aktuálními příležitostmi pro české dodavatele je civilní letectví, konkrétně pak řízení letového provozu. Rozsáhlá síť mezinárodních a vnitrostátních letišť v Íránu bude podle dostupných údajů v následujících letech procházet modernizačními procesy a očekávat lze i rozšiřování jejich kapacit.
Írán je zemí s historicky velkou závislostí na kvalitním managementu vodních zdrojů. V posledních letech se stále více prokazuje nedostatečně řešený systém zadržování a distribuce vody z oblastí srážkově bohatších do oblastí chudších. Na počátku jara 2016 byla podle oficiálních údajů průměrná zásoba vody v přehradách na úrovni pouhých 40 % jejich celkové kapacity. Budování soustavy přehrad a retenčních nádrží bude v dlouhodobějším časovém horizontu jednou ze zásadních oblastí, na kterou se íránské úřady budou muset zaměřit. To by se mělo týkat zejména provincií v centrální a jižní části země. Lze očekávat, že přehrady a nádrže budou také využívány při výrobě elektrické energie, prostor se tedy otevírá i v oblasti dodávek vodních turbín a souvisejících systémů a zařízení. Írán vzhledem k rostoucímu počtu obyvatel zejména ve větších městech plánuje navyšovat kapacity stávajících a budovat nové čistírny odpadních vod. Přečištěná voda z těchto zařízení má být následně použita také pro účely zavlažování zemědělských ploch. Vzhledem k tomu, že se íránská centrální vláda a provinční samosprávy snaží urychlit proces budování čistírenských kapacit, nabízí v současnosti investorům také možnost soukromého provozování těchto zařízení.
oblasti veřejné dopravy si Irán uvědomuje nedostatečně rozvinutou a zajištěnou kapacitu v rámci dálkové (železnice) a příměstské (železnice, metro, autobusy) přepravy. Zde se tedy otvírá prostor pro české firmy, a to nejen v oblasti dopravních prostředků jako takových, ale i v dodávkách při budování dopravní infrastruktury a ve využití českého know-how. Vzhledem k zájmu Íránu realizovat projekty veřejné dopravy (metro a příměstské vlaky) ve městech Mašhad, Ahváz, Šíráz, Tabríz, Isfahán a Karadž se rýsují poměrně velké šance. Českým dodavatelům by se v této souvislosti mohla otevřít i role subdodavatele pro železniční projekty v okolních zemích, se, kterými Írán může na budování dopravních sítí spolupracovat (např. Irák, Ázerbájdžán).
Text: Pavel Kalina
Určitě jste si všimli, že u nás ani za čtení celých článků nic neúčtujeme a že vás neobtěžujeme vyskakovacími okny personalizované reklamy.
Velmi bychom ocenili, kdybyste nás na oplátku podpořili peněžitým darem na tento účet:
2021853028/5500
QR kód obsahuje údaje k platbě. Výše částky je na vás, budeme si vážit všech darovaných plateb.
Děkujeme 😊
EGAP představil nápad na jednání zemí V4
Zatímco česká odborná veřejnost se těšila na zavedení mistrovské zkoušky jako nástroje ke zvyšování prestiže řemeslných profesí, Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) na poslední chvíli přišel se stanoviskem, které vyvolává znechucení a rozhořčení mezi podnikateli i řemeslnými spolky. Podle ÚOHS je předkládaný zákon o mistrovské zkoušce v rozporu s národním i evropským právem a může negativně ovlivnit konkurenci na trhu.
Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR ve spolupráci s Googlem vás zve na exkluzivní sérii školení, kde se dozvíte, jak umělá inteligence může usnadnit vaše podnikání, zvýšit produktivitu a otevřít nové možnosti růstu.
Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.