Simplea: Zahýbat stojatými pojišťováckými vodami

Text Daniel Libertin Foto archiv Simplea Publikováno

Vzpomínáte si, kdy jste naposledy uzavírali životní pojistku? Co si z toho vybavíte? Nekonečná lejstra a produkt, kterému nikdo nerozumí a uzavírá ho vlastně jen na základě důvěry k poradci samému a přesvědčení, že by asi něco takového měl mít pro ochranu své rodiny, kdyby se mu něco stalo?

Zavedené konzervativní standardy pojišťovnictví se snaží změnit nováček v oboru, pojišťovna Simplea. A má jednoduchý motiv. „Garantujeme vyplacení minimálně 99 procent pojistných událostí, protože víme, že nic nenaštve lidi tolik, jako když si platí celý život pojištění, a v momentě, kdy dojde na lámání chleba, se pojišťovna začne vymlouvat a hledat výjimky,“ říká Martin Švec, ředitel pojišťovny Simplea, která patří do Partners finanční skupiny.

Naráží tak na obecný nešvar pojistných smluv. Lidé si platí dlouhé roky, možná i desetiletí, pojistné, a pak s hrůzou zjistí, že když se jim stane událost, která má vést k vyplacení peněz, pojišťovna z důvodu porušení všeobecných smluvních podmínek nevyplatí nic. Naštvaný klient může sice smlouvu zrušit, ale to mu jeho peníze nevrátí. Simplea má podle svého šéfa podmínky pojištění pro klienty srozumitelné. „Klienti jsou překvapení, jak jednoduché naše pojištění je,“ směje se Martin Švec.

Švec také tvrdí, že v případě pojistné události budou vyplaceny peníze do dvou dnů od nahlášení. Také tím se chce nová pojišťovna lišit od těch stávajících. Ty se podle zkušeností některých klientů často tak tak vejdou do zákonné tříměsíční lhůty. „Simplea chce pomoct v těch nejtíživějších případech rychle a bez komplikací. Právě rychlost a jednoduchost procesů je podle mě ten pravý fintech. Navíc unikátní systém garance plnění znamená, že Simplea používá selský rozum při posuzování pojistných událostí a pečlivě zkoumá i ty případy, které jiné pojišťovny bez váhání zamítají.“

Změna přístupu

Zajímavý je i přístup nové pojišťovny k přijímání klientů do pojištění. Takzvaný proces oceňování zdravotního stavu totiž může být u mnoha pojišťoven poměrně zdlouhavý, někdy jsou to i týdny. „Dnes nám trvá v průměru 5 hodin, než dáme finančnímu poradci zpětnou vazbu o přijetí do pojištění. Jakmile spustíme automatický underwriting, v 80 procentech případů bude mít poradce zpětnou vazbu do 5 minut,“ doplňuje Švec.

Pojišťovny také moc nechtějí tzv. došetřovat klienty a raději je nepřijmou nebo dají rovnou tvrdou výluky, která ale pro klienta znamená zase menší pravděpodobnost, že dostane pojistné plnění. Simplea se ale zabývá každým klientem do detailu tak, aby dostal nabídku přesně na míru. K distribuci využívá zatím zhruba dva tisíce poradců Partners finanční skupiny, jejíž je dceřinou společností. Takže on-line smlouvu uzavřít ještě nelze a Martin Švec si myslí, že ani poté, co tento způsob prodeje bude umožněn, jej mnoho klientů nevyužije.

Za svůj pětiměsíční provoz si Simplea našla už 13 tisíc nových klientů. Pojišťovna nabízí pouze rizikové životní pojištění a zaměřuje se na ochranu příjmů klientů prostřednictvím pojištění života, invalidity a pracovní neschopnosti. Doplňkovými riziky jsou pojištění závažných onemocnění a trvalých následků úrazu. Simplea se tak vrací k základům pojištění a kryje před hlavními životními riziky, která lidem dlouhodobě snižují příjem. „Nepojišťujeme naražený kotník nebo několikadenní nemoc. Na to je lepší si vytvořit svoji finanční rezervu. Když se ale jeden z živitelů rodiny stane invalidou, tak to příjmem rodiny pořádně zahýbá. A kvůli tomu má mít člověk životní pojištění,“ uzavírá Martin Švec.

Text: Daniel Libertin

Foto: archiv Simplea

Celý článek si přečtěte v tištěné verzi TRADE NEWS 6 / 2019 na straně 73.

Štítky Pojištění, Simplea, Partners

Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.