Jak vyléčit byznys?LIKO-S prodává on-line

Text LIKO-S Publikováno

Potřebujete vyřešit problém videokonferencí, nejlépe bez starostí a co nejdříve? Řešení najdete v novém e-shopu rodinné společnosti LIKO-S. Výrobce interiérových příček, živých staveb nebo posuvných příček rozšířil nabídku interaktivních stěn o samostatné konferenční panely, které si zapojíte sami.

Celosvětové rozšíření nemoci COVID-19 ohrožuje zdraví našich nejbližších, ale také náš byznys. „I ten je třeba chránit, stejně jako naše zaměstnance. Zavedli jsme komplexní bezpečnostní opatření a několik našich produktů prodáváme on-line,“ říká Jan Musil, místopředseda představenstva slavkovské společnosti.

Konferenční dotykový panel si tak můžete bezpečně objednat z e-shopu. „Interaktivní panel zvolené velikosti má designový stojan nebo se dá také pověsit na zeď. Vše se obejde bez asistence našich techniků. Panel stačí jen zapojit do zásuvky,“ zdůrazňuje Jan Musil nezbytnost omezení setkávání osob. Ředitel divize Interiors vidí v prodeji on-line příležitost i pro další produkty firmy: mobilní stěny VACUWALL®, akustické panely SilentPET® a zelené interiérové i exteriérové stěny. Všechny tyto produkty LIKO-S připravil pro jednoduchý nákup přes e-shop a montáž doma nebo ve firmě vlastními silami bez vícenákladů.

Interaktivní stěna SMART-i-WALL® nově získala dvě varianty, které se obejdou bez instalace do systémové příčky. Jedna verze má obrazovku postavenou na designovém stojanu, druhá se zavěšuje na stěnu. „Mikrofon, kamera i reproduktory jsou integrované. Na dotykový panel můžete sdílet obrazovku z mobilu, tabletu či počítače. Při navrhování vycházíme z našich reálných zkušeností. Máme pobočky v Praze, Bratislavě, Budapešti i v Indii. Pomocí videokonference s nimi komunikujeme na denní bázi. Manažer může zůstat v kanceláři a ostatní spolupracují na dálku.“ Zařízení podporuje komunikační nástroje jako Skype, Microsoft Teams a další.

Hodnoty v době krize

V období pandemie LIKO-S přesunul do digitálního světa nejen řízení firmy a intenzivní komunikaci, ale i prodej. „Jedině to umožní zachovat kontinuitu výroby a chod celé společnosti. Hledáme cesty, jak za stávajících podmínek fungovat v dlouhodobějším horizontu. V době krize je pro nás zásadní důvěra zákazníka. To, že má naši podporu a že dokážeme fungovat i v době pandemie, si bude pamatovat,“ věří Jan Musil.

Krizové období podle něj skýtá kromě řady negativ také příležitost. „Toužíme po tom, abychom po krizi byli silnější než dříve. Uvědomujeme si a měníme priority – pro náš provoz jsou nejdůležitější výrobní dělníci, montéři a projektoví manažeři. Především díky nim můžeme dodávat našim zákazníkům. Musíme proto dělat maximum pro ochranu zdraví našich zaměstnanců,“ zdůraznil vrcholový manažer slavkovské firmy. Společnost vydala manuál ochrany zdraví pro projektové manažery a montéry, ale i ostatní a zavedla přísná opatření. Stejně tak čestné prohlášení o opatření proti COVID-19 pro partnery a zákazníky firmy.

Zelené stěny svépomocí

Společnost LIKO-S se zaměřila i na představení inovativního produktu zelených stěn. Postavit si takovou stěnu nebylo nikdy jednodušší. Jedná se o plastové truhlíky, které jsou vhodné jak do interiéru, tak exteriéru. Díky jednoduchému systému a nízké hmotnosti pěstovacích nádob si je snadno poskládáte na sebe a přišroubujete ke zdi – není třeba žádný konstrukční systém ani složitá montáž. Navíc uživatel ušetří čas a starosti se zaléváním. Kapilární závlahový systém, který si pomocí textilie vytáhne vodu ze spodní nádrže truhlíku sám, potřebuje doplnit vodu jen každé dva až čtyři týdny. Je to opravdu geniálně jednoduchý systém. Konečně je možné mít ve firmě či doma krásné zelené stěny a fasády za zlomek nákladů.

Striktní opatření ve firmě

V LIKO-Su s opatřeními proti COVID-19 začali v předstihu. „Měli nás skoro za blázny, ale pomohlo nám to. Likosáci, jak říkáme našim zaměstnancům, okamžitě začali šít roušky nejen sobě, ale i rodinám, kolegům a montérům. Zavedli jsme pozici epidemic manager, zakázali návštěvy ve firmě. Pro mimořádné návštěvy jsme u vchodu vyhradili zasedací místnost s dezinfekčním režimem. Nechali jsme vyčistit vzduchotechniku. Úklidová firma neustále ošetřuje interiéry, proto jsme odstranili výzdobu, vizitky, organizéry, kancelář je naprosto bezpapírová,“ popisuje Jan Musil. Každý zaměstnanec dostal dezinfekční balíček, byl zaveden zdravotní reporting zaměstnanců, SMS informační systém.

Stěžejní výrobní provozy byly rozděleny do sekcí, pracovní skupiny chodí každá v jiný stanovený čas, aby se nepotkaly. Přísná pravidla platí pro provoz kantýny, společných kuchyněk a jídelních koutů. Lépe hygienická opatření přehánět než podceňovat.

Cash-flow jako tep podniku

Ochrana zdraví zaměstnanců je na prvním místě, zdraví společnosti zase odráží její cash-flow. „Tento aspekt bude v následujících měsících zásadní. Musíme proto pracovat efektivněji, rychleji a lépe. Nemůžeme totiž navyšovat zdroje. Hledáme nové kanály, možnosti, jak si zákazníci mohou naše produkty instalovat sami.“

Všichni pracovníci, u kterých je to možné, pracují z domova. „Techniky, kteří za stávajících okolností nemají tolik práce, jsme přesunuli do vývoje. Jde nám o to, aby po krizi měla naše firma ještě lepší produkty i procesy. Když spojíme síly a zabereme, vyjdeme z krize silnější,“ uzavírá Jan Musil.

Zdroj: LIKO-S

www.liko-s.cz

Celý článek si přečtěte v tištěné verzi TRADE NEWS 2 / 2020 na straně 68-69.

Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.