Martina Pěčková: Anonymita globálního obchodu člověka demotivujePotřebuje vidět výsledky své práce na vlastní oči

Text Věra Vortelová Foto archiv společnosti EURO NÁŘADÍ Publikováno

„Nejdůležitější je umět naslouchat,“ říká výkonná ředitelka české velkoobchodní společnosti EURO NÁŘADÍ Martina Pěčková. „Velmi mi záleží na tom, aby náš kolektiv, který tvoří navzdory často náročné manuální práci nejen muži, ale také ženy, dosahoval dobrých ekonomických výsledků, ale zároveň v něm panovaly harmonické mezilidské vztahy.“

Read in English

Příjemná atmosféra se z týmu přenáší i do vztahu se zákazníky. „Naši zákazníci nás již dvacet let chápou nejen jako dodavatele, ale především jako spolehlivého partnera, který jim pomáhá budovat jejich vlastní podnikání. Nikdo z nás nežijeme jen prací, profese se přirozeně promítá do celkového životního stylu. Našich pětadvacet obchodníků se denně vydává do prodejen, kde společně s partnery řeší jejich aktuální potřeby. Mají zmapovaný každý metr svěřené prodejny, a tak přesně vědí, jaké zboží je potřeba objednat. Poskytují odborné poradenství, představují zajímavé novinky, pomáhají s uspořádáním a přestavbou prodejny, nabízejí pomoc s marketingem, naslouchají potřebám zákazníků. A v neposlední řadě přinášejí i úsměv,“ připomíná důležitost lidského rozměru v profesní komunikaci.

Jako dlouholetý partner má společnost osobní zájem na prosperitě svých zákazníků, ať už se jedná o malé nezávislé prodejce nebo velké obchodní řetězce. Produktové oddělení průběžně vyhledává zajímavé novinky a pátrá po mezerách na trhu. Pod prémiovou značkou si nechává od českých a evropských firem vyrábět produkty s garantovanou vysokou kvalitou, inspirované zákazníky i vlastními poznatky. Jako první na trhu společnost představila mimo jiné vysoce kvalitní, trvanlivá celopotištěná vědra Gripline Enpro.

Aby bylo zboží u zákazníků včas, řidiči společnosti denně ujedou průměrně pět tisíc kilometrů

Jaké obavy a skepse? Každá krize přece jednou skončí

Po zkušenostech s pandemií a energetickou krizí zůstává většina českých firem v investicích stále opatrná. „My jsme optimističtí a plánujeme růst. Zatím máme k dispozici haly o ploše 5500 metrů čtverečních skladové plochy s více než devíti tisíci paletovými místy, čtyři věže Kardex Remstar o skladové ploše 431 metrů čtverečních a dva velkoobjemové stany. Právě plocha nás však v podnikání limituje nejvíc. Proto připravujeme projekty na výstavbu nových hal.

Současně zvažujeme investici do robotizace, s níž bychom mohli vyřešit aktuální nedostatek pracovníků ve skladu. Naši skladníci jsou finančně ohodnoceni na základě výkonu a jejich odměna se pohybuje nad průměrem srovnatelných profesí v okolních firmách. Zejména u mladších pracovníků se však setkáváme s nižší pracovní morálkou a nestálostí. Nejvíc se nám osvědčují šikovní čtyřicátníci, kteří přistupují k pracovním úkolům zodpovědněji,“ shrnuje své zkušenosti ředitelka.

Pracovníci EURO NÁŘADÍ denně expedují objednávky v celkové hodnotě téměř 2 miliony korun

WMS roste s firmou

Moderní sklady se neobejdou bez odpovídajícího softwarového vybavení. Investice do systému je investicí na deset a více let a za tu dobu může logistika vypadat docela jinak. „Proto jsme preferovali vlastní systém skladového hospodářství (WMS – Warehouse Management System), který vytvořili a rozvíjejí naši vývojáři. Upgradujeme jej na pravidelné bázi a neustále přizpůsobujeme našim požadavkům,“ zdůrazňuje klíčový přínos systému pro fungování firmy.

Společnost s chutí zkouší integrovat do svých činností i různé technologické novinky. Například využívání chytrých brýlí v kombinaci s tablety a čtečkami by skladovým pracovníkům doslova uvolnilo ruce a zefektivnilo vychystávání jednotlivých položek. 

Text: Věra Vortelová

Foto: archiv společnosti EURO NÁŘADÍ

Celý článek si přečtěte v tištěné verzi TRADE NEWS 1 / 2024 na straně 68-69.

Štítky Profiliga firem, Z praxe, Velkoobchod, Personalistika

Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.