Wellness Hotel Fénix naplno roztáhl svá křídla v prosinci minulého roku, kdy po nekompromisní generální rekonstrukci opět přivítal své hosty a prakticky ihned dosáhl plné obsazenosti. Do nejmenšího detailu promyšlený projekt se podařilo věrně zrealizovat díky úvěru od České spořitelny a produktu Expanze-záruka Českomoravské záruční a rozvojové banky. „Všechno jsme vymysleli tak, abychom uspokojili co největší zákaznické segmenty. Nemusíte cestovat až na konec světa, abyste si dobře odpočinula,“ vysvětluje Michal Medek, majitel hotelu.
Pro manžele Medkovy je jejich wellness hotel pod Ještědem srdeční záležitost. Začalo to v roce 2006, kdy jej ještě při studiích zakoupili na úvěr od Komerční banky jako malý obyčejný penzion.
„Ze začátku jsme měli jen málo personálu a chod penzionu byl závislý především na nás. Díky tomu jsme nabrali zkušenosti, z nichž těžíme dodnes. A po malých krůčcích jsme budovu i pozemek postupně vylepšovali.
Penzion získával na kvalitě a v roce 2012 byl přejmenován na hotel. Spokojení hosté publikovali kladné recenze, což se postupně projevovalo na obsazenosti, která začala trvale dosahovat devadesáti procent.
„V roce 2014 jsme se rozhodli, že naplánujeme nový hotel. Nakonec jsme zůstali v původním prostoru, který nabízel skvělou lokalitu a možnosti. Oslovili jsme studio atakarchitekti v Liberci a začali tvořit. Plánování a realizace nám zabraly následujících pět let, jenom stavební povolení nám trvalo skoro dva roky. Ohledně financování jsme oslovili několik bank, až jsme nakonec narazili na úžasnou bankéřku v České spořitelně. V průběhu projektu však vznikly vícenáklady a bylo potřeba původní úvěr navýšit, společně s bankou jsme tedy hledali cesty, jak toho dosáhnout. Zkusili jsme jít cestou spolupráce s ČMZRB a využít jejího produktu Expanze-záruka – a tam to vyšlo. Díky tomu se nám naši vizi uskutečnit podařilo.
Vzhledem k totální rekonstrukci byl hotel rok a půl úplně uzavřen. Pak přišel první lockdown.
„Ještě 24. 12. 2019 jsme tu měli poslední řemeslníky, 25. 12. jsme se pustili do on-line prodeje a od 27. 12. jsme otevřeli. Prakticky ihned nám naběhla stoprocentní obsazenost. To jsme drželi do začátku března, kdy přišel covid, média začala všechno hnát do extrému, a to se na obsazenosti projevilo. Pak přišel lockdown, který zakázal provoz hotelů s výjimkou služebních cest, což nám snížilo obsazenost na patnáct až třicet procent, a tak to zůstalo prakticky celou dobu. Jakmile byl lockdown zrušen, dosáhli jsme postupně opět devadesátiprocentní obsazenosti. Tak to trvá až dodnes (před druhým lockdownem, pozn. redakce). Už se ale opět začíná projevovat dnešní situace, kdy vláda sice nezavřela hotely, ale důrazně doporučila lidem necestovat, pouze do práce a zpátky. “
Provoz hotelu se od počátku soustředí na koncept samoobslužnosti.
„Začalo to minibarem, kde jste si mohla cokoli vzít, zapsat to do své hotelové karty a při odchodu zaplatit. To se rozšiřovalo dál a dál až do dnešní podoby. Turisté těchto služeb hojně využívají, všechno máte 24 hodin k dispozici, výbornou kávu, dezerty, vína, alko, nealko… V jiných hotelích musíte někoho oslovit, aby vám tyto služby zařídil, u nás se obsloužíte hned, jak vás to napadne. Ptají se nás, jestli nám lidi nekradou. Nekradou. Když někomu projevíte důvěru, on vám ji vrátí. Jestli se občas něco ztratí, je to maximálně jedno procento a to je plně vykoupeno spokojeností hosta během pobytu.
Unikátním prvkem hotelu jsou wellness pokoje, kde máte celý wellness kompletně pro sebe, kdykoli se vám zachce.
„Při jejich projektování jsme vždy dbali na to, aby byly něčím zajímavé a zároveň praktické z hlediska údržby. Čistota je nanejvýš důležitá. Pořídili jsme ty největší možné vířivky, luxusní infrasauny a hodně jsme se soustředili na osvětlení, které vytváří požadovanou atmosféru. Tyto pokoje mají obrovský potenciál, co se týče návratnosti hostů, kteří sem nejedou na pobyt, ale odpočinout si, užít si sami sebe. Protože jsou ale wellness pokoje jen tři z celkových devatenácti, zahájili jsme výstavbu privátního wellness v suterénu, které bychom chtěli otevřít počátkem příštího roku.“
Velkou pozornost věnujete fungování dětského koutku, aby u vás bylo dobře dětem i rodičům.
„Sami máme dvě dcery a kamkoli jsme s nimi jeli, největší problém byl vždycky s dětským koutkem. Hotely ho sice mají, ale v nějaké tmavé místnosti, daleko od restaurace, aby to nerušilo, s neuklizenou hromadou dětských hraček. Když jsme pak přemýšleli o tom, jak bychom to chtěli my, vzniklo propojení tří zón. Z dětské herny je vidět ven, do lobby i do restaurace. Je krásně osvětlená a je v ní spousta kvalitních hraček. Aktuálně se nám podařilo navázat spolupráci se společností Albi, která vyrábí deskové hry. No a náš hotel se stane jejich malým exkluzivním showroomem v ČR. Na pokoji tak host najde katalog několika set deskových her, které si na recepci může kdykoli zdarma zapůjčit. Chceme se tím tak trochu vrátit do off-line věku.
V recenzích si hoteloví hosté pochvalují nadstandardní služby personálu a jedinečnou polohu hotelu.
„Dbáme na to, že recenze hostů zveřejňujeme úplně všechny a můžeme se pochlubit hlavně kladnými. Lidi chválí personál, zaměstnance si totiž vždycky vybíráme sami, hotelem žijí, fungujeme jako rodina. Zařízení může být krásné, luxusní, ale o stupeň výš ho pošle jedině personál, který tady hosta vidí rád.
Spolupracujeme také se sportovním areálem Ještěd, který leží asi 300 metrů od našeho hotelu. Pro letní sezonu jsme dostali výrazné slevy na jízdné na lanovce a na zimu chystáme akční skipasy, díky nimž budou mít naši hosté zvýhodněnou cenu oproti platbě na kase. Zrovna včera začali navíc budovat novou sjezdovku, širokou, osvětlenou a dlouhou, a to celý skiareál náramně pozvedne.“
Text: Martina Hošková
Foto: archiv Wellness Hotelu Fénix