Všichni čekáme na novinky aneb Nestačí mít jen hezkou hostesku

Text Vlasta Piskačová Foto archiv BVV Publikováno
thumbnail Česká republika

Letošní Mezinárodní strojírenský veletrh v Brně opět doprovází velmi dobrá kondice průmyslu české a evropské ekonomiky. I proto jsou výstavní haly znovu zaplněny a my si tradičně povídáme s předsedou představenstva a generálním ředitelem veletrhů Brno Jiřím Kulišem.

V čem je Mezinárodní strojírenský veletrh 2017 jiný?

Tak například jeho termín jsme záměrně posunuli, aby klíčoví vystavovatelé v oboru obráběcích a tvářecích strojů mohli do Brna dovézt premiérové stroje přímo ze světové výstavy EMO Hannover, takže budou mít v Brně svoji středoevropskou premiéru. MSV je tradičně místem setkávání byznysu s politikou a tím, že konání veletrhu spadá do období těsně před parlamentními volbami, bude setkávání byznysmenů a politiků asi ještě intenzivnější.

Na co byste rád nejvíce upozornil a pozval?

Veletrh se stále více ponese v duchu digitalizace průmyslu, byť ještě po staru používáme název automatizace. Poslední ročníky ukázaly velmi zajímavou exponátovou náplň, na které vystavovatelé pilně pracují celý rok a chtějí prezentovat to nejlepší a nejnovější, co nabízí. Veletrh je o novinkách a inovacích, v tom je jeho hlavní smysl. Mnoho veletrhů používá přívlastek „mezinárodní“, i když jimi ve skutečnosti nejsou, MSV si jej ovšem zaslouží. Sám jsem zvědavý, co letos nabídnou oficiální kolektivní expozice Číny, Jižní Koreje, Ruska a partnerské země veletrhu Indie. Osobně si vždy se zájmem prohlédnu tematickou expozici 3D Printing nebo Robotický park.

Čím je podle vás náš největší strojírenský veletrh přínosný pro malé či střední firmy?

Mnoho lidí si myslí, že veletrhy jsou pro velké korporace. Opak je pravdou. Našimi nejdůležitějšími zákazníky a účastníky veletrhu jsou právě malé a střední podniky. Navíc zrovna ony vytváří zdravé jádro každé silné ekonomiky. Veletrh je pro ně logická prezentační platforma, kdy za rozumnou investici mohou ukázat „jsme tady“, „existujeme na trhu“. Zvlášť proto, že třeba sídlí v menších městech či méně známých oblastech. Díky veletrhu se často dostanou k novým budoucím zákazníkům, o kterých ani netušily. Druhá věc je, aby se s veletrhem naučily pracovat a dovedly ho efektivně využít. Ono nestačí mít jen hezkou hostesku za informačním pultem nebo obléct firemní košile a kravaty…

Na brněnském výstavišti stále budujete. Co nového můžeme čekat?

V hlavách máme mnoho rozvojových záměrů, ale dokud nebudou schváleny, raději si je nechám pro sebe. Letos jsme provedli investičně i technicky náročnou obměnu wi-fi sítě, což zpříjemní život vystavovatelům i návštěvníkům, protože na mobilech jsme již závislí. Zavádíme novou mobilní aplikaci, která má umožnit nejen lepší orientaci návštěvníků, ale i sjednávání schůzek s vystavovateli a podobné fígle. Samozřejmě se věnujeme novým tématům, ale vykřesat z nich nový MSV se nám bohužel asi nepodaří. Do budoucna bychom potřebovali rozšířit kvalitní halovou výstavní plochu, chybí nám skutečná multifunkční hala. Víme, že některé pavilony potřebují „facelift“. Stále máme co vylepšovat. I tak věřím, že naše dosud provedené investice oceníte už během letošního ročníku.

Našimi nejdůležitějšími zákazníky a účastníky veletrhu jsou malé a střední podniky.

Text: Vlasta Piskačová

Foto: archiv BVV

Celý článek si přečtěte v tištěné verzi TRADE NEWS 4 / 2017 na straně 65.

Štítky MSV, Strojírenství, Nové technologie

Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.