Průmyslová práce a licence – tak se nazývá nový titul z edice AMSP ČR a VŠFS. Kdy se má podnikatel rozhodnout pro užitný vzor, kdy pro průmyslový vzor? Jak pracovat s ochrannou známkou? Jak řídit patentovou politiku v malé a střední firmě? Poprvé v ucelené publikační podobě, navíc s přehlednou grafikou, představujeme praktický manuál o řízení duševního vlastnictví podniku. Autorem publikace je JUDr. David Karabec, člen AMSP ČR a přední český advokát zaměřující se na ochranu autorských práv, ochranné známky, patenty, užitné vzory, průmyslové vzory, licence, knowhow, obchodní tajemství a ochranu před nekalou soutěží.
Dnes proběhl Sněm Svazu průmyslu a dopravy ČR, nevýznamnější akce průmyslníků v roce. Prezident Svazu Jaroslav Hanák poděkoval firmám a jejich zaměstnancům za úspěšný vývoj ekonomiky. Průmysl i HDP roste díky jejich dobré práci. Prezident Hanák také zhodnotil uplynulé volební období vlády a zformuloval vizi pro další ekonomický růst a vývoj. Sněm Svazu průmyslu a dopravy ČR navštívilo na 400 zástupců firem, předseda vlády, čtyři ministři, zástupci politických stran a další významní hosté.
Agentura pro podporu podnikání a investic CzechInvest slaví letos 25 let od svého založení. Za uplynulé čtvrtstoletí dojednala do České republiky investice, zahraniční i tuzemské, za 981 miliardu korun. Ve všech krajích České republiky tyto investice vytvořily přes čtvrt milionu nových pracovních míst. I díky nim má dnes Česko historicky nejnižší nezaměstnanost. Ve vedení agentury se vystřídalo 11 generálních ředitelů a 2 generální ředitelky.
Podnikavý duch a píle jsou velmi ceněné vlastnosti a společně s vytrvalostí charakterizují každého malého a středního podnikatele. Společnost MAKRO, která v letošním roce slaví 20 let na českém trhu, je tradičním partnerem podnikatelů. Podle motta „Pomáháme podnikatelům růst“ nabízí svým zákazníkům produkty a služby přímo na míru a pomáhá jim v rozvoji jejich vlastního podnikání. Záštitu nad Dnem soukromého podnikání převzala i letos AMSP ČR.
Zájem českých podnikatelů o Německo trvale roste. Podle slov generálního ředitele CzechTrade Radomila Doležala využilo služeb agentury v první polovině letošního roku 188 českých firem. V meziročním srovnání je to o třetinu více než loni. „Řídíme se primárně poptávkou firem po našem servisu, proto na podzim letošního roku přibude ke stávající pobočce v Düsseldorfu, která je stabilně nejvytíženější pobočkou agentury, zastoupení v Mnichově,“ uvedl.
Evropské nařízení o nakládání s osobními údaji, které bude účinné od 25. května 2018, bude mít dopad na mimořádný počet podnikatelů. Podle průzkumu Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) se 64 % menších a středních firem chystá s ohledem na novou legislativu provést změny zabezpečení svých dat. O tom, že podnikatelé nenechávají nic náhodě, svědčí i skutečnost, že čtvrtina z nich již provedla analýzu svých systémů a procesů. Šetření prováděla pro asociaci agentura Ipsos za podpory Komerční banky. AMSP ČR při té příležitosti spustila portál pro orientaci zejména malých a středních podniků a živnostníků v GDPR – gdprbezobav.cz.
Nárůst počtu podnikatelů v posledních letech se může stát brzy minulostí. Zajímavé nabídky zaměstnavatelů v důsledku nedostatku pracovníků na trhu práce způsobují, že mladí lidé dávají přednost rychlému komfortu ve vztahu závislém než dobývání kopců s vlastními byznys plány. Odrazuje je ale i byrokracie v podnikání a hrozící sankce. AMSP ČR představuje za podpory Komerční banky průzkum o postoji mladých k podnikání, který prováděla výzkumná agentura Ipsos. Vyplývá z něj, že 82 % studentů touží po spokojené rodině, 69 % po finančním zajištění a 46 % po zajímavé práci. Téměř polovina studentů se nechce zatěžovat věcmi, které způsobují stres.
Historicky první ročník soutěže OCENĚNÍ ČESKÝCH LÍDRŮ zná své vítěze. Porota na základě ekonomických výsledků výhradně českých firem s ročním obratem minimálně 200 milionů korun a více než 50 zaměstnanci ocenila nejlepší společnosti ze všech 14 krajů České republiky. Kritériím projektu odpovídalo v letošním roce 1306 firem, jež vybral odborný garant soutěže, společnost CRIF – Czech Credit Bureau. TRADE NEWS je mediálním partnerem projektu.
Ve čtvrtek 11. května byl zahájen již 20. ročník soutěže Exportní cena DHL UniCredit, jež podporuje a hlavně oceňuje úspěchy českých exportérů. Soutěž založená společností DHL Express i letos ocení nejlepší exportéry v kategoriích Malá společnost, Středně velká společnost, Globální exportér nebo Exportér teritoria. Posledně jmenovaná kategorie se v aktuálním ročníku zaměří na ocenění firem, jež se svými produkty či službami uspěly na trzích USA a Kanady. Soutěž opět probíhá pod záštitou vládní agentury CzechTrade, která vyhlásí vítěze dalších dvou kategorií. Magazín o obchodu a exportu TRADE NEWS je jejím mediálním partnerem.
Téměř 80 % firem (77 %) ve střední Evropě zaznamenalo konkrétní preference zákazníků nebo tržní trendy, které naznačují rostoucí poptávku po udržitelných produktech, službách nebo dodavatelských řetězcích. Vyplynulo to z průzkumu zaměřeného na udržitelnost dodavatelských řetězců, který vydala poradensko-technologická společnost Deloitte. Polovina firem navíc uvedla, že na tuto poptávku či preference aktivně reaguje.
Jaké jsou klíčové technologie a směry v inovacích a co si malé a střední podniky (MSP) myslí o udržitelnosti, obnovitelných zdrojích energie a elektromobilitě? Tyto informace přinesl dubnový průzkum agentury Ipsos pro AMSP ČR.
Vážené čtenářky, vážení čtenáři, srdečně vás zdravím jménem našeho velvyslanectví z Paříže, která se nyní probouzí do jara a žije přípravami na letní olympijské hry, jež bude brzy hostit už potřetí v historii.
„Gratuluji vám k tomuto opravdu výjimečnému ocenění. Opět se ukázalo, že i v dnešní době, kdy to tištěné publikace nemají jednoduché, se kvalita vyplácí a je po zásluze odměněna.“
Prof. Hermann Simon, přední světový odborník na podnikové strategie, marketing a tvorbu cen
Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.