Poradit malým a středním podnikům, jak investovat ve Velké Británii a zvýšit svoji konkurenceschopnost, bylo jedním z cílů říjnového Britského dne v Plzni. Další z velice úspěšné série tzv. Britských dnů v regionech České republiky proběhne 25. 11. v Brně a Britská obchodní komora v ČR při něm za aktivní podpory AMSP ČR znovu zavítá do dalšího krajského města.
Letošní ročník ocenění Český Goodwill byl v mnoha ohledech rekordní. Rekord padl jak v počtu nominovaných společností, tak v účasti na samotném slavnostním galavečeru i v hodnotě cen pro oceněné, která letos překonala hranici 750 000 korun. AMSP ČR poskytla letošnímu ročníku záštitu a předala dvě ceny.
Společnost DHL Express vyhlásila letošní výsledky Exportního výzkumu DHL, který již 24 let mapuje názory nejvýznamnějších českých vývozců na aktuální exportní trendy a klíčové faktory. Výzkum se provádí na základě dotazování ředitelů a členů top managementu 300 českých exportních firem, které náhodným výběrem z exportní databáze zajišťuje společnost GfK.
Podpora technického vzdělávání je momentálně tématem, které se skloňuje velmi často, a to nejen v souvislosti s Rokem průmyslu a technického vzdělávání. Existují ale nějaké evropské nástroje, které mohou pomoci zlepšit situaci technických oborů a uplatnitelnost jejich absolventů?
Kdo se přizpůsobí změnám, vyhrává. Na neformálním setkání exportérů ukázali dva významní čeští ekonomové, že zvraty ve světové ekonomice nemusí znamenat pouze riziko, ale i příležitost.
Prestižní ekonomický žebříček Štiky českého byznysu představil vítěze dvanáctého ročníku. Pořadí dominuje především plzeňský strojírenský podnik OLBRICH - CZ, spol. s r.o., který se stal celorepublikovým vítězem. Porota rovněž udělila titul Česká štika, a to jihočeské společnosti Mráz Agro CZ, s.r.o., která se zabývá moderní potravinářskou a zemědělskou výrobou. Žebříček Štiky českého byznysu založila společnost Coface Czech počátkem roku 2005, aby identifikoval rostoucí české podniky s dobrými výsledky hospodaření a dobrou úrovní likvidity a finanční stability. Na schválení vítězů se popré podílela v roli generálního partnera společnost Vodafone a v roli hlavního partnera společnost PwC Česká republika.
Praha, 14. 9. 2015: Sdružení CzechInno, které je již tradičním vyhlašovatelem soutěže o nejprospěšnější inovační počin českého podnikání Vizionáři a kontaktního setkání pro české exportéry Festival Exportu CZ, připravilo na podporu inovačního podnikání v České republice nový projekt s názvem Smart Business Festival – Festival chytrého podnikání. Jeho cílem je umožnit prezentaci inovativních nápadů, výrobků a služeb, které mohou přispět k usnadnění života českých podnikatelů, snížit náklady související s jejich podnikáním za dosažení vyšší efektivity a napomoci tak zvýšení jejich konkurenceschopnosti. Festival je koncipován jako přehlídka prezentací obsahujících tyto nápady a best practices se zajímavým doprovodným programem a uskuteční se v pražské Vozovně Střešovice dne 21. 10. 2015.
Praha, 8. září 2015 – Oproti prvnímu pololetí loňského roku agentura CzechTrade zaznamenala 56% nárůst zájmu o služby zahraničních kanceláří. Ve sledovaném období letošního roku agentura získala celkem 1 002 placených zakázek, tedy přibližně dvě třetiny počtu zakázek realizovaných v roce 2014. Zakázky v celkové hodnotě vyšší než půl miliardy korun díky jejím službám získalo 680 exportérů. Nejvíce úspěšných případů zaznamenala zahraniční kancelář v Düsseldorfu, podle hodnoty zprostředkovaných zakázek bylo nejúspěšnější zastoupení v Johannesburgu. Do konce roku se agentura představí v dalších dvou krajských městech, a to v Brně a Ústí nad Labem, a uspořádá ještě 30 vzdělávacích akcí pro české firmy na území České republiky.
Z průzkumu AMSP ČR pro Exportní garanční a pojišťovací společnost (EGAP) mezi 500 firmami vyplynulo, že 50 % exportérů z řad MSP vyváží do evropských zemí mimo EU, 34 % z nich pak do zemí SNS. Jen 21 % z nich však pojišťuje své pohledávky (faktury). Podle předsedy představenstva Karla Havlíčka je patrné, že firmy v období růstu mají trvale tendence podceňovat rizika. Jestliže hlavní problém nevidí podniky v ceně pojistky, potom je elementární nezabezpečení pohledávek hrozbou, a to zejména v době, kdy může dojít k poklesům trhů.
Téměř 80 % firem (77 %) ve střední Evropě zaznamenalo konkrétní preference zákazníků nebo tržní trendy, které naznačují rostoucí poptávku po udržitelných produktech, službách nebo dodavatelských řetězcích. Vyplynulo to z průzkumu zaměřeného na udržitelnost dodavatelských řetězců, který vydala poradensko-technologická společnost Deloitte. Polovina firem navíc uvedla, že na tuto poptávku či preference aktivně reaguje.
Jaké jsou klíčové technologie a směry v inovacích a co si malé a střední podniky (MSP) myslí o udržitelnosti, obnovitelných zdrojích energie a elektromobilitě? Tyto informace přinesl dubnový průzkum agentury Ipsos pro AMSP ČR.
Vážené čtenářky, vážení čtenáři, srdečně vás zdravím jménem našeho velvyslanectví z Paříže, která se nyní probouzí do jara a žije přípravami na letní olympijské hry, jež bude brzy hostit už potřetí v historii.
„Gratuluji vám k tomuto opravdu výjimečnému ocenění. Opět se ukázalo, že i v dnešní době, kdy to tištěné publikace nemají jednoduché, se kvalita vyplácí a je po zásluze odměněna.“
Prof. Hermann Simon, přední světový odborník na podnikové strategie, marketing a tvorbu cen
Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.