Německo naplňuje novou energetickou koncepci, která vyžaduje mimo jiné masivní výstavbu zhruba 3600 km přenosové a asi 193 tisíc km distribuční sítě. Odhady celkových nákladů na rozvoj elektrických sítí do roku 2022 se pohybují okolo 45 mld. EUR. V rámci své energetické koncepce se země zaměřuje na obnovitelné zdroje energie; z toho důvodu existuje potenciál pro dodávky dílů pro větrné, solární, vodní a další nekonvenční elektrárny. V Německu tak roste poptávka především po inovativních energetických řešeních – „smart grids”.
Služby
Demografický vývoj v Německu s sebou v nadcházejících 10 letech přinese změny, které se dotknou cestovního ruchu. Cílová skupina turistů ve věku 60+ vzroste o 6,6 % a lehce ubude mladší cílové skupiny. Následkem toho poklesne podíl výjezdového cestovního ruchu o 2,5 mil. osob a vzroste podíl cestování po Německu o 1,5 mil. lidí. Němečtí turisté dlouhodobě tvoří nejvýznamnější skupinu, která přijíždí do Česka. Aktuální výsledky prvního pololetí 2015 ukazují v porovnání se stejným obdobím roku 2014 zhruba 15% nárůst německé klientely v ČR. Z dotazníkových šetření vyplývá, že minimálně u 9 % z nich byl hlavním důvodem cesty léčebný a ozdravný pobyt. Napříč sektory se nabízí významné příležitosti poskytování služeb a outsourcingu v oblasti ICT, a to zejména v důsledku nedostatku kvalifikovaných pracovníků (profese informatik je podle aktuálních studií a prognóz nejvíce nedostatková mezi absolventy VŠ; podíl nezaměstnanosti a nahlášených volných míst činí pouze 0,55).
Zdravotnický a farmaceutický průmysl
V nejbližší době bude Německo, obdobně jako další vyspělé země, muset řešit problematiku stárnutí obyvatelstva, což lze chápat i jako příležitost. S tím souvisí stavba a vybavení starobních/pečovatelských ústavů a modernizace nemocnic nebo poskytování sociálních a lázeňských služeb. Právě i díky stárnutí obyvatelstva vláda každoročně zvyšuje výdaje na zdravotnictví. Prognózy počítají s nárůstem výdajů z 8 % HDP (2010) na 8,6 % HDP v roce 2020, respektive 9,1 % HDP v roce 2030.
Stavebnictví a infrastruktura
Celkové výdaje na dopravní infrastrukturu v rámci spolkového rozpočtu by měly v letech 2015–2018 činit 14 mld. EUR. Plánovaná je výstavba dálnic až v objemu 14 mld. EUR financována ze soukromých zdrojů (tzv. projekty PPP). Nad rámec toho byl schválen projekt spolkové vlády a Deutsche Bahn na modernizaci železniční infrastruktury (mj. také částečnou či celkovou renovaci až 875 železničních mostů).
Další potenciál lze spatřovat i v obnově bydlení, které by využívalo moderní technologie (nízká energetická náročnost apod.).
V souvislosti s přílivem uprchlíků a žadatelů o azyl v Německu (pro rok 2015 až 800 tisíc osob s rostoucí tendencí) lze pro následující roky počítat se silnou poptávkou po montovaných stavbách, zejména obytných kontejnerech či modulárních domech, a doprovodných službách. Spolková vláda v září 2015 schválila záměr výstavby až 150 tisíc (záchytných) ubytovacích kapacit pro příchozí uprchlíky (výstavbu zadávají spolkové země a obce.)
Automobilový průmysl
Jedná se o nejdůležitější průmyslové odvětví v Německu, které se podílí více než 40 % na celkovém exportu i soukromých výdajích na vědu a výzkum. Osobní automobily a díly pro motorová vozidla jsou nejdůležitějšími českými vývozními položkami do této země, a to s rostoucí tendencí.
Prognózy růstu výroby automobilů v Německu kopírují odhady globálního trhu, tj. +2 %. Predikce obratu automobilového průmyslu jsou mírně rostoucí, ze současných 382 mld. EUR (2014) na 405 mld. EUR v roce 2016, respektive 409 mld. EUR v roce 2018.
V rámci inovací a inovativních služeb a automotive se nejvýraznější finanční podpoře těší elektromobilita a hybridní pohony.