Německo

Recept na prosperitu Česka? Posílit co nejvíce malé a střední firmy a vydat se i na vzdálené trhy

thumbnail

Byl jednou z prvních zahraničních osobností, s níž jsme pro TRADE NEWS točili interview, a byli jsme na to náležitě pyšní. Profesor Hermann Simon je totiž v německy mluvících zemích považován za největšího žijícího odborníka na poli managementu. Když jsme s ním hovořili před pěti lety, řeč šla o exportních šampionech. Zmínil se, že Česko má v tomto ohledu obrovský potenciál, který však neumí využít. A zároveň upozornil na nebezpečí, aby nebylo pouze zásobárnou pracovní síly. Jak to vnímá nyní? A co by nám doporučil?

Štítky Německo, MSP, Export

číst celý článek

Jan Juchelka: Přebírám banku v době, kdy je silná

thumbnail

Nový generální ředitel Komerční banky Jan Juchelka říká, že přebírá žezlo v době, kdy banka dlouhodobě potvrzuje svou vůdčí pozici v českém finančním sektoru a je silná. A hned dodává, že za její dobrou kondicí vidí spokojené prosperující klienty a profesionální práci zaměstnanců. První Čech v této funkci od doby, kdy Komerční banku koupila francouzská Société Générale (SG), použil během našeho rozhovoru pro TRADE NEWS spojení „spokojený klient“ ještě několikrát.

Štítky Nové technologie, MSV, MSP, Německo, KB

číst celý článek

Německé hospodářství v supervolebním roceSolidní růst pokračuje

thumbnail

Rok 2017 je u našeho největšího obchodního a strategického partnera považován za supervolební; na jaře se konaly troje volby do zemských sněmů, 24. září Němci volí do Spolkového sněmu a 15. října proběhnou předčasné volby do zemského sněmu v Dolním Sasku. Solidní ekonomický růst, vyrovnané hospodaření s veřejnými financemi a zejména nízká míra nezaměstnanosti i navyšování mezd (v průměru o 10 % za poslední čtyři roky) bývají připisovány k dobru vládnoucím stranám, v rámci velké koalice však více CDU/CSU než SPD. Nicméně zejména německé podniky se současnou hospodářskou politikou příliš spokojeny nejsou.

Štítky Německo, Ekonomická diplomacie

číst celý článek

Německé strojírenství vloni dosáhlo rekordního obratu 220 miliard eur

thumbnail

Právě ve strojírenství je Česká republika šestým nejvýznamnějším importérem do Německa. Tuzemské firmy s loňským vývozem ve výši více než 4 miliardy eur za sebou nechaly i země, jako je Japonsko nebo sousední Rakousko či Nizozemsko. Český strojírenský export k našemu největšímu obchodnímu partnerovi vloni meziročně narostl o téměř 10 procent. Do těchto povzbudivých čísel je nutné počítat i český vývoz, který přes Německo dále putuje do třetích zemí. Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR ve své loňské analýze například konstatovala, že reexporty do Číny přes Německo jsou vyšší než přímý český export. Řada tuzemských vývozců se tak vědomě a někdy i nevědomě přes Německo dostává na trhy, na které by to po vlastní ose nedokázali.

Štítky Německo, Strojírenství, Podpora exportu

číst celý článek

Jak najít německého obchodního zástupce a jak s ním pracovat

thumbnail

České strojírenské společnosti, které se chtějí prosadit na německém trhu a získat nové zákazníky, často navazují spolupráci s obchodními zástupci. Tato forma vstupu na trh má svoje nesporné výhody. V Německu je tradice obchodních zástupců velmi dlouhá, a pro místní firmy se tak jedná o zcela přirozený způsob získávání nových partnerů. Obchodní zástupci většinou mají vybudovanou síť kontaktů v oboru a dobře se orientují v místním prostředí, takže své klienty dokáží poměrně rychle napojit na vhodné subjekty a umí se dostat k aktuálním výběrovým řízením nebo veřejným zakázkám. Jedná se tak o nejrychlejší způsob, jak získat z trhu relevantní zpětnou vazbu.

Štítky Německo, Podpora exportu

číst celý článek

Příležitosti pro české firmy v Německu

Automobilový průmysl Automobilový průmysl je v Německu nejdůležitějším průmyslovým odvětvím, které se podílí více než 40 % na celkovém exportu i soukromých výdajích na vědu a výzkum. Osobní automobily a díly pro motorová vozidla jsou nejdůležitějšími českými vývozními položkami do země a mají…

Štítky Německo

číst celý článek

Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.