Každá země Spolkové republiky Německo má vedle celoněmeckých charakteristik svá nezaměnitelná specifika. O Bavorsku se dokonce říká, že je to stát ve státě. Jak tato specifika zamýšlí uchopit a překlopit do efektivní podpory českých firem, na to jsme se zeptali Kristýny Kubíčkové, vedoucí nově otevírané zahraniční kanceláře agentury CzechTrade v Mnichově.
Štítky
Německo,
CzechTrade
číst celý článek
České firmy se války nezalekly. Letošní Meeting Point CzechTrade potvrdil jejich zájem své aktivity na ukrajinském trhu nejen udržet, ale ještě posílit v rámci poválečné rekonstrukce. Jak agentura přizpůsobila své služby aktuálním potřebám našich exportérů, jsme se zeptali ředitelky zahraniční kanceláře CzechTrade Ukrajina Oksany Antonenko.
Štítky
Ukrajina,
CzechTrade
číst celý článek
S nadsázkou se říká: na co potřebovala Evropa dvě stě let, na to Emirátům stačilo dvacet. Někdejší chudé teritorium lovců perel se odrazilo ode dna až v 60. letech 20. století těžbou ropy a zemního plynu. Přes tradiční konzervatismus patří SAE k nejliberálnějším státům regionu, který dynamicky modernizuje svou ekonomiku a významně podporuje obchod a zahraniční investice. Nejen o tom, zda se daří českým firmám nepromarnit své úspěchy z Expa 2020, jsme si povídali s Vladislavem Poláchem, ředitelem regionálního centra CzechTrade SAE.
Štítky
SAE,
Podpora exportu,
CzechTrade
číst celý článek
Geografická blízkost a společná evropská historie mohou snadno vést k pokušení pominout společenská, ekonomická i mentální specifika a podlehnout stereotypům. Spolu s ředitelem zahraniční kanceláře CzechTrade v Miláně Markem Atanasčevem, zkušeným obchodníkem a znalcem italského prostředí, přibližujeme aktuální podmínky pro expanzi českých firem na Apeninský poloostrov.
Štítky
Itálie,
CzechTrade
číst celý článek
Aktuální data napovídají, že americká ekonomika má víc důvodů k optimismu než ekonomiky členů EU. Znamená to i víc příležitostí pro české exportéry. Jaké podmínky je na americkém trhu čekají a čím jim může být nápomocen český stát, jsme se zeptali ředitele zahraniční kanceláře CzechTrade v USA Luboše Matějky.
Štítky
USA,
CzechTrade
číst celý článek
Jen přímý vývoz ČR do Latinské Ameriky dosahuje již 40 miliard korun. „Pandemie odhalila v globálních dodavatelských řetězcích slabiny, jichž mohou české firmy využít i ve vzdálených mimoevropských teritoriích,“ říká Jiří Jílek, ředitel regionálního centra pro Latinskou Ameriku agentury CzechTrade a zahraniční kanceláře v Chile. Probírali jsme s ním šance českých firem v iberoamerickém regionu.
Štítky
Latinská Amerika,
Chile,
CzechTrade
číst celý článek