Špičkové české technologie a know-how mohou pomoci v poválečné obnově Ukrajiny a její modernizaci. A to zejména v oblasti digitalizace a IT/ICT (informačního a telekomunikačního) sektoru. I v krizovém období války mohou zajistit funkčnost a efektivitu státních úřadů, infrastruktury, dodavatelských řetězců a v neposlední řadě proaktivně plánovat poválečnou regeneraci. Mnohé z českých firem již tento zájem zachytily a navázaly spolupráci s ukrajinskými partnery. Zatím působí digitální a chytrá řešení například v oblasti medicíny, státní správy a vzdělávání, ambiciózní plán ukrajinské vlády je plánuje implementovat napříč všemi oblastmi občanského života, a snížit tak byrokratizaci systému a mnohá s ní svázaná rizika.
Štítky
Ukrajina,
Podpora exportu,
digitalizace,
IT,
MPO
číst celý článek
Zatímco se na mezinárodní úrovni diskutovalo o konceptu regionalizace pomoci, Česká republika přišla s konkrétní nabídkou a ukrajinská vláda ji přijala. O roli a potřebách českých firem v plánovaných projektech obnovy Ukrajiny a nezbytnosti koordinovaného postupu státu a byznysu jsme hovořili s Tomášem Kopečným, vládním zmocněncem pro rekonstrukci Ukrajiny.
Štítky
Ukrajina,
Podpora exportu
číst celý článek
České firmy se války nezalekly. Letošní Meeting Point CzechTrade potvrdil jejich zájem své aktivity na ukrajinském trhu nejen udržet, ale ještě posílit v rámci poválečné rekonstrukce. Jak agentura přizpůsobila své služby aktuálním potřebám našich exportérů, jsme se zeptali ředitelky zahraniční kanceláře CzechTrade Ukrajina Oksany Antonenko.
Štítky
Ukrajina,
CzechTrade
číst celý článek
Štítky
Ukrajina,
Ázerbajdžán,
Gruzie
číst celý článek
Jestli je nějaký český výrobce psacích a kreslicích potřeb mezi spotřebiteli notoricky znám, je to Centropen. Původně malá dílna se základnou v jihočeských Dačicích se od svého vzniku v roce 1940 rozrostla ve výkonnou továrnu s bezmála čtyřmi stovkami zaměstnanců a velmi úspěšně expandovala do více než padesátky zemí světa. Jak vzpomíná generální ředitel společnosti Martin Žahourek, „vše začalo tím, že se dva podnikatelé rozhodli pro společnou výrobu plnicích per. První výrobky vznikaly za významného podílu ruční práce, kterou tehdy zajišťovalo pouhých dvacet zaměstnanců. Značka Centropen byla registrována osm let od svého vzniku, v roce 1948.“
Štítky
Ukrajina,
Export
číst celý článek
Ukrajina, Moldavsko a Gruzie letos podaly přihlášku do Evropské unie. Ačkoliv samotné udělení kandidátského statusu je stále v řešení, již nyní se objevují otázky: Jaký vliv bude mít kandidátský status na podnikatelské prostředí? Jaké příležitosti přinese pro rozvoj daných zemí? Jaké možnosti v tomto procesu vzniknou pro české firmy?
Štítky
Ukrajina,
Moldavsko,
Gruzie
číst celý článek