I přes vzdálenost osmi tisíc kilometrů se v posledních letech Korejská republika stala jedním z našich nejvýznamnějších obchodních partnerů a investorů. Korejská populární kultura, jídlo a průmyslový um se již silně zaryly i do našeho povědomí. Dnes těžko najdete českou domácnost, která by nevlastnila alespoň jeden produkt od korejských gigantů, jako je Samsung, LG anebo Hyundai. Objem vzájemného obchodu dosahující přes 120 miliard korun není ovšem to jediné, co nás sbližuje. Korea také patří mezi čtyři největší investory v České republice – a tento trend nadále jenom poroste.
Štítky
Jižní Korea,
CzechInvest,
CzechTrade
číst celý článek
Naše země navázaly diplomatické vztahy před více než třemi desetiletími, během nichž došlo k velkému rozvoji zejména v oblasti obchodu. „Uprostřed složitých globálních krizí jsou Česko a Korea klíčovými partnery sdílejícími univerzální hodnoty demokracie a tržního hospodářství,“ dodává Sangheon Lee, ředitel divize obchodu pro Evropu na Ministerstvu obchodu, průmyslu a energetiky Korejské republiky. Hovoříme o potenciálu vzájemné spolupráce.
Štítky
Jižní Korea
číst celý článek
Korea, země s bohatou historií a významným ekonomickým vlivem, je domovem více než 51 milionů lidí a má jedno z nejvyšších HDP na obyvatele na světě. Jako klíčový hráč na globálním trhu určuje nové trendy, které formují chování a preference spotřebitelů. Pro české vývozce je důležité tyto trendy pochopit a využít je k posílení své pozice na trhu.
Štítky
Jižní Korea,
Trendy
číst celý článek
Vývoj korejské ekonomiky v první polovině letošního roku ukazuje na pozitivní trendy, které jsou výsledkem vysokého tempa růstu exportu, především v oblasti polovodičů. Srovnání hrubého domácího produktu v prvním čtvrtletí tohoto roku s předchozím obdobím ukazuje na zvýšení o 3,4 % a aktuální předpoklady naznačují, že celkově jihokorejská ekonomika letos poroste o 2,6 %.
Štítky
Jižní Korea
číst celý článek
Současné bilaterální obchodní vztahy České a Korejské republiky nesou do značné míry projevy vyšší aktivity z korejské strany. Abychom je mohli na naší straně posílit, musíme vzdáleného obchodního partnera pochopit, prohloubit znalosti o tamních zvyklostech, a to nejen z oblasti byznysu.
Štítky
Jižní Korea,
Obchodní etika
číst celý článek
Pokud nepočítáme turisty z Evropské unie, nejvíc jich k nám vloni přijelo ze Spojených států a pak hned z Korejské republiky, a to 238 tisíc. Pomohlo tomu i přímé letecké spojení Praha–Soul, které bylo obnoveno po vynucené covidové pauze.
Štítky
Jižní Korea,
CzechTourism
číst celý článek